Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Jeanette
#12129
Mijn vraag is of het softwareprogramma samenwerkt met de Cresta?
Ik vind weathercapture iets te simpel en weatherdisplay te ingewikkeld. Cumulus werkt niet samen met de Cresta, maar Weatherlink?
Alvast bedankt
Door tjabine
#12130
Helaas dat zal niet gaan.
Je hebt namelijk een aparte dataloger nodig voor weatherlink.
Die past alleen bij de Davis.

Gr Ron.
Door Eckie76
#12131
Jeanette schrijft:
Mijn vraag is of het softwareprogramma samenwerkt met de Cresta?
Ik vind weathercapture iets te simpel en weatherdisplay te ingewikkeld. Cumulus werkt niet samen met de Cresta, maar Weatherlink?
Alvast bedankt


Weatherlink beslist niet.
Als ik jou was zou ik WS Win pakken. Ik moet daarbij wel zeggen dat het een stuk overzichtelijker is dan Weather Display, maar allebehalve gemakkelijk. Als je geen ervaring hebt met deze software zul je flink wat tijd moeten investeren om alles uit te dokteren.
Desondanks veel succes!
Door Eckie76
#12132
Daarbij wil ik meteen het idee lanceren om per stationstype een overzichtslijst op HWA beschikbaar te stellen:
Welk station met welke software etc.
Goed idee?
Door Meteonoord
#12134
Eckie76 schrijft:
Daarbij wil ik meteen het idee lanceren om per stationstype een overzichtslijst op HWA beschikbaar te stellen:
Welk station met welke software etc.
Goed idee?


Iets voor een Poll ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door weerzoetermeer
#12165
Eckie76 schrijft:
Daarbij wil ik meteen het idee lanceren om per stationstype een overzichtslijst op HWA beschikbaar te stellen:
Welk station met welke software etc.
Goed idee?


Welk station welke software gebruikt staat al op de pagina van het weerstation zelf, is dat niet voldoende?

Gr.
Thierry
Door Eckie76
#12169
hoi Thierry,

dat bedoel ik niet: Ik bedoel een overzicht maken in de vorm van een aparte rubriek, waarin je een soort tabel te zien krijgt met diverse soorten en typen weerstations en met welke software zij compatibel zijn.

Een voorbeeld van wat ik bedoel kan je hier zien bij onze Duitse collega's op Wetterfreaks. http://www.wetterstationen.info/software.php

Hier een klein voorbeeldje wat ik snel gemaakt heb:

http://www.meteoroerstreek.nl/softwareenstations.html


Groet Olaf
Door weerzoetermeer
#12189
Hoi Olaf,

Oke, ik had je verkeerd begrepen. Dit lijkt mij ook wel handig. Wellicht kan er zoiets worden geplaatst onder weeramateurs-handleidingen.

Luc?

Gr.
Thierry