Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door spoetnik
#14784
Even een paar seconden de '\\/' (pijltje naar beneden) knop wilde niet meer helpen. Batterijen en Adapter uit de hoofdunit helpt wel weer.

beetje irritatie dus.... :angry:
Door spoetnik
#15043
Lijkt allemaal toch wel mee te vallen met de storing. Geen idee wat er is veranderd, maar sinds de vorige post werkt het weerstation zonder problemen!!

Dus, misschien toch wel een aanrader die Cresta!
Door spoetnik
#15057
ik had mijn mond moeten houden. Ik heb het over mezelf afgeroepen...... De wind en UV meters zijn weer zoek.:angry:
Door weerzal
#15067
Heb in het begin vergelijkbare problemen gehad met de tfa nexus.

Heb als eerste de batterijen vervangen door duracel procell.
En nog wat geschoven met het basisstation en een andere usbkabel genomen eentje van de printer.
Toen in de eerste week nog een paar keer uitval gehad en het station helemaal gereset.
Nu schijnt het zo te zijn dat je eerst de temp/rv meter in gebruik moet nemen dan de regenmeter en de windmeter en pas als laatste het basisstation nu nooit meer problemen en das echt nooit ( afkloppen ) misschien kun je hier iets mee.

groet rob
Door spoetnik
#15071
Tja, ben ook al aan het schuiven met het basis station, maar om die nou op zolder te plaatsen......
Het moet natuurlijk wel een systeem zijn waar ik wat aan heb.

Een andere USB kabel heb ik inmiddels ook al. Met twee van die feriet (ofzo) blokjes er op.

Nieuwe batterijen heb ik inmiddels, maar ik moet nog het dak op om die te plaatsen.

Gisteren heeft het station het weer een aantal uren gedaan na een hele reset. Vanmiddag weer mis. Ik weet niet wat er gebeurd op het moment dat het mis gaat. Gaat de buurvrouw bellen met haar DECt-telefoon? Vliegt er een vliegtuig laag over, ik weet het niet....

Ik vind het wel erg dat je ruim €200,- uitgeeft aan een systeem dat zo verschrikkelijk fragiel is.
Door weerzal
#15079
blijft gek wij gebruiken ook gewoon een dect telefoon staat op 3 meter afstand en de router staat binnen een straal van een meter en dan hebben we ook nog een babyfoon in gebruik dus soms is het niet te verklaren of hij is echt defect of in de buurt zit ook iemand rond die frequentie!!!!!!

succes rob
Door mavlo77
#15080
Zoals je misschien hebt gelezen heb ik ook lopen rommelen met dit station. Ja ruim 2 jaar geleden. En toen was het al een bekend probleem. Slechte zaak dus dat het nu nog steeds een probleem is.

Je kunt nog blijven aanmodderen, maar mijn ervaring: blijft geklooi. Laat je niet verleiden met geaarde stopcontacten andere plaatsing etc. Zonde tijd. Uiteindelijk blijft de verbinding zwak en fragiel als de USB aansluiting gebruikt wordt. Ik heb hem teruggebracht en kreeg mijn geld terug. Nu een Davis en in bijna 2.5 jaar echt 0,0 x een uitval gehad. En ik log alles in een databestand.