Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door etab
#16499
Er volgens mij wel al meer topics voorbij gekomen dat de NX pro en de sensor wat lastig communiceren.

gister zag ik dat mijn meting niet meer goed liep en heb voor de zekerheid de batterij vervangen.
Maar dit helpt niet. Ik heb 2 displays en beide hebben nu in ene hetzelfde probleem.
Als ik ze laat zoeken vinden ze hem om vervolgens 20 seconden later weer weg te vallen. 1 staat op zolder (pc) de ander hangt in de huiskamer.
Het rare is dat ik de hele zomer geen last had en zodra het koud wordt lijkt wel of het weer minder wordt met de ontvangst.

Alle kabels hangen vrij van anderen. en liepen al 7 maanden goed.

Ik heb het station nu maar offline gezet want de meting slaat nu toch nergens op.

Iemand een idee, kan het door de temp zijn dat de sensor slechter wordt?
Door Willem119
#16555
Ja, ik heb precies dezelfde ervaring met een LaCrosse WS2-550.
Vorig jaar gedurende de wintermaanden veel problemen gehad, toen ook de transmitter vernieuwd.
Daarna gedurende de zomer geen problemen gehad en nu vorige week opnieuw verbinding weg.
Vervolgens batterijen vernieuwd, maar 1 dag later opnieuw verbinding weg.
De temperatuur lijkt inderdaad van invloed (misschien op de frequentie van de zender?).

Bijkomend probleem is dat, om te resetten ik een knopje moet indrukken op de transmitter. M.a.w. ik moet hiervoor steeds opnieuw de mast in.

De unit is hierdoor praktisch onbruikbaar gedurende de winter.

Ik heb LaCrosse aangeschreven maar tot dusverre geen antwoord.
Door weerzal
#16556
Hou op schei uit
heb 2 weken geleden ook de batterijen gewisseld en nu niks anders als problemen.
alleen als ik de usb eruit haal dan heeft ie gelijk weer contact.
nu draait ie weer een paar uur zonder problemen.
ga nu toch maar eens kijken om op het basistation een antenne te zetten.
en als ik er niet uitkom dan ga ik voor een bekabeld weerstation.
want draadloos is om simpel van te worden.

succes groet rob
Door Eckie76
#16559
etab schrijft:
Er volgens mij wel al meer topics voorbij gekomen dat de NX pro en de sensor wat lastig communiceren.

gister zag ik dat mijn meting niet meer goed liep en heb voor de zekerheid de batterij vervangen.
Maar dit helpt niet. Ik heb 2 displays en beide hebben nu in ene hetzelfde probleem.
Als ik ze laat zoeken vinden ze hem om vervolgens 20 seconden later weer weg te vallen. 1 staat op zolder (pc) de ander hangt in de huiskamer.
Het rare is dat ik de hele zomer geen last had en zodra het koud wordt lijkt wel of het weer minder wordt met de ontvangst.

Alle kabels hangen vrij van anderen. en liepen al 7 maanden goed.

Ik heb het station nu maar offline gezet want de meting slaat nu toch nergens op.

Iemand een idee, kan het door de temp zijn dat de sensor slechter wordt?


Nee, dit is het bekende USB-probleem bij deze stations. Ik heb mijn Nexus vaarwel gezegd, omdat ik het hele ding voor geen meter meer kan vertrouwen.
Je kan de USB-problemen verhelpen door een externe antenne te knutselen. Vereist wel enige handigheid.
Door weerzal
#16560
Solderen kan ik gelukkig goed.
Maar heb eerst besloten om een andere voeding voor de nexus te maken.
Dit heeft nog niemand geprobeerd en misschien zorgt die wel voor de stralingsproblemen.
Vanavond eerst een ferietje eromheen en anders een afgeschermde voedingskabel.

wordt vervolgt........

groet rob.
Door Willem119
#16561
Overigens gebruik ik op de LaCrosse WS2-550 geen USB connectie. Daar lijken de verbindings problement wel degelijk een relatie met de temperatuur te hebben.
Door Eckie76
#16563
Willem119 schrijft:
Overigens gebruik ik op de LaCrosse WS2-550 geen USB connectie. Daar lijken de verbindings problement wel degelijk een relatie met de temperatuur te hebben.


Bij de WS series lijkt vochtigheid in combinatie met de slecht geisoleerde buitenbekabeling soms nogal eens problemen bij temperatuur en neerslagmeting te geven.
Ik ben ooit begonnen met een WS 2300. Op zich een leuk station, afgezien van de windmeter dan.
Hier bleek dat ik de kabel van de windmeter naar de basiszender in de dakgoot verkeerd had gemonteerd, zodat deze onder water kwam te staan bij regen.
Het gevolg was rare temperaturen 1806 graden etc etc.

Natuurlijk niet slim, maar daarna ben ik verder gaan testen. Telkens als ik de kabel vochtig maakte, traden de problemen op.

Groet
Door weerzal
#16564
Even op mezelf reageren

Onze electronicamonteur heeft me nu een gestabiliseerde voeding meegegeven voor de nexus pro.
Volgens hem kan de adapter de storingen veroorzaken omdat die niet stabiel genoeg is.
en al zeker omdat usb en voeding dicht bijelkaar zitten.
Het is een knots van een voeding die er heel wat beter uitziet als die china adapter van tfa.
Nu maar hopen dat het werkt!!!!!

groet rob
Door weerzal
#16576
Nu de voeding wisselen maakt niets uit het probleem is daarmee niet verholpen
op naar stap 2 een externe antenne knutselen