Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Willie
#16927
Hallo,een hulp verzoekje van een begineling. Gebruikt Nexus met WsWin en FTP (wsftp12 pro versie)
Ik heb een probleem met het vinden van de plaats waar ik de gemeten gegevens van de TFa Nexus kan invullen om ze autom. uploaden naar mijn internetsite.
Dit moet waarschijnlijk in ws win maar waar en in welk veld.
Ik heb al dagen lopen zoeken maar kan het niet vinden
Ik zie in de duitse handleiding dat ik bv windbft_current.gif ddis_current.gif aktuell.gif aktuell.htm current.html costum.html etz moet overzetten via FTP wat ik nu handmatig overzet met die ftp.
Maar waar vul ik dit in om autom. tedoen bv iedere 5 min.
Of moet dit toch in wsftppro.?? ( wsftp12 pro versie)
Weet daar ook het invul veld niet te vinden.
Heb wel gevonden hoe ik de FTP om de 5 min.autom. laat starten maar dat eerste probleem krijg ik niet opgelost.:(
Door jango
#16934
Hallo Willie

In Wswin zit geen mogelijkheid om deze automatische overdracht te doen omdat er geen FTP prog. in zit.

Wat je in WsWin moet invullen is het volgende;
ga naar sturing
aanpassen
overdracht
daar aanvinken tijdgestuurd en gebruik extern ftp programma

pad invullen naar het externe ftp prog. ( in jou geval wsftp)

veranderingen bevestigen.

Daarna zou het moeten werken.

Nu zal je de automatische overdracht naar internet moeten instellen met je wsftp pro.

Ik ken dat prog. niet maar als het goed is zit er op dat prog. een mogelijkheid om de ftp overdracht automatisch te laten doen als er nieuwe data door WsWin is opgehaald van je station.
Je ftp prog. krijgt dan door dat er data is veranderd en zal dat de overdracht naar internet opstarten.

In wsftp geef je aan welke databestanden je vanuit WsWin naar het internet wil sturen.

Succes en ik hoop dat het hiermee gaat lukken.

groet Jan
Door Willie
#16941
Hallo Jan,
bedankt voor reactie.
Ga het uitproberen.
Weet alleen niet of ik dan wel de volledige versie van Wsftppro heb want ik heb nog nergens een invultabblad gevonden in de ftp voor automatisch uploaden.
Maar ik ga verder zoeken B) bedankt.
Door eugel
#16942
Hallo Willie.

Ik gebruik hier het programma Fling om te uploaden naar internet.
Als een bestand in wswin wordt veranderd ziet Fling dat en gaat dat bestand uploaden.
Werkt prima, en het is nog gratis ook.

Groet Marcel

weerstation hengelo gld
Door weercourant
#16945
Hallo, ik heb het probleem dat ik de opname in wswin maar niet automatisch krijg. Ik moet iedere handmatig een opname maken. Wat kan ik hier aan doen?
Door Willy Peters
#16951
weercourant schrijft:
Hallo, ik heb het probleem dat ik de opname in wswin maar niet automatisch krijg. Ik moet iedere handmatig een opname maken. Wat kan ik hier aan doen?


Bij Sturing naar Algemeen en bij Overdracht het vinkje zetten bij Tijdsgestuurd, gebruik extern FTP programma.
Door weercourant
#16963
Hallo Willy,

De instellingen door jou genoemd heb ik allemaal al, echter moet ik het handmatig blijven doen.

Ik heb aangevinkt: tijdgestuurd
gebruik extern ftp (in mijn geval fling)
en helemaal onderin:breng gegevens over na auto uitlezen.

Verder heb ik onder de optie "tijd voor vernieuwing mbv ftp" een stip staan op huidig is 1 minuut en heb ik de optie altijd ook aangevinkt.

Ik ben hier begin 2008 ook mee bezig geweest, en toen lukte het allemaal prima, echter ik krijg nu met geen mogelijkheid de opname modus in de automatische stand.

Mijn weerstation bestaat uit de nexus pro met bijbehorend software en een 'legale' wswin.
Door Willie
#16987
weercourant schrijft:
Hallo Willy,

De instellingen door jou genoemd heb ik allemaal al, echter moet ik het handmatig blijven doen.

Ik heb aangevinkt: tijdgestuurd
gebruik extern ftp (in mijn geval fling)
en helemaal onderin:breng gegevens over na auto uitlezen.

Verder heb ik onder de optie "tijd voor vernieuwing mbv ftp" een stip staan op huidig is 1 minuut en heb ik de optie altijd ook aangevinkt.

Ik ben hier begin 2008 ook mee bezig geweest, en toen lukte het allemaal prima, echter ik krijg nu met geen mogelijkheid de opname modus in de automatische stand.

Mijn weerstation bestaat uit de nexus pro met bijbehorend software en een 'legale' wswin.


Heb insteling voor je geknipt ( printscreen)
Wat ik van c:/ en d:/ invoer in bij jou anders je gebruik namelijk fling.

Het probleem zat bij me in de FTP .
Ik dacht dat ik een versie met automatische overdracht had (wsftppro) maar bleek niet te werken.
Gebruik nu HSupload en die wekt wel( gratis natuurlijk) http://www.oberbergern.at/html/freeware.php

Zie word doc 1.
Bijlagen
(101 KiB) 174 keer gedownload
Door Willie
#18099
Is nu een maand geleden.
Heb de internet pagina aan de praat en loopt al enkele dagen zonder probleem.
Topic mag wat mijn betreft worden gesloten.
Bedankt voor eventueele hulp.
Groeten Willie