Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerstationGraveNL
#17225
Goedemiddag, ik had vannacht om 00.31 uur een piek in de temperatuur.
Deze heb ik aangepast (verwijderd) en Meteohub de data opnieuw laten berekenen.
Dit duurde niet lang en inderdaad was de max temp en aanverwante data aangepast.

Echter... de windchill geeft een gevoelstemperatuur van 21.5 graden Celsius.
Ik heb de winddata van dat moment (inclusief de minuten daarna) verwijderd, maar de windchill blijft een max van 21.5 graden geven. Als ik de ene minuut verwijder, dan wordt de volgende minuut getoond met 21.5.

Weet iemand hoe ik de maximum windchill zou kunnen aanpassen?

Stel je reactie op prijs!
Alvast bedankt.
Door WeerstationGraveNL
#17249
Heb het na lang zoeken zelf gevonden.
Vandaar dat ik hier even laat weten hoe.
Wellicht dat iemand anders er ooit nut van heeft.

Ik heb bij "onderhoud" het loggen gestopt.
Dan bij "Inspecteer data" heb ik de tijd ingesteld en "wind" aangevinkt.
Vervolgens gezocht naar de foute data en de gehele tijdnotatie daarvan (datum+uur+minuten+seconden) gekopieerd en onderin geplakt.
Vervolgens op "Wis" geklikt, waarna de data wordt gemarkeerd als gewist.
Het kan zijn dat je dit enige keren moet herhalen als er meerdere minuten lang foute data zijn.
Let op: de data zijn dan nog niet gewist, maar enkel gemarkeerd.
Daarna ben ik teruggegaan naar "Inspecteer data" en heb ik geklikt op "herbereken" (dat duurt dan ongeveer 5 minuten).
Vervolgens heb ik het loggen weer aangezet en na een vijf- a tiental minuten bleek de foute data inderdaad aangepast te zijn.
De hoge piekwaarde werd niet meer getoond.
Door WSParkstad
#58596
Bedankt Peter,

Enkele uren op gezeten om dit t evinden, het is d ekunst om bij een zoek actie de juiste zoek dingen in te tikken, maar nu na enkele uren zoeken en zoeken heb ik jouw topic gevonden.
Ik weet nu waar ik moet zoeken en ga die stap verder ondernemen om de juiste data te vinden die idd weg kan.

Toppie.

Fijn weekend.


Marcel.