Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Epicratus
#19026
Ik laat op mijn website de details.htm zien ik weet dat als je aanpassingen wilt doen dat je de details.htx aan kunt passen, maar ik vind het er eigenlijk niet zo heel fraai uitzien. Ik zou eigenlijk een pagina willen maken naar mijn eigen smaak met b.v. alleen de historische weerdata, maar weet niet goed hoe te beginnen. Stel ik ga een eigen .htm pagina maken met daarin de gegevens die ik wil, hoe kan ik dat het beste doen?

Peter
Door fbockstael
#19028
Hallo Peter,

De vraag die je stelt: "Hoe kan ik dat het beste doen?", is denk ik voer voor discussies. Iedereen heeft zo zijn/haar interpretatie van wat dat dan zou moeten zijn.
Ik kan je in ieder geval in het algemeen zeggen dat je de pagina dan moet (laten) ontwerpen met php/html/css als je het mooi wilt doen.
Je moet je "huisstijl" bepalen, welke info je er op wilt laten zien, waar je dat neerzet, welke kleuren, welk lettertype, etc.
De gegevens die van je weerstation komen, moeten in een database worden opgeslagen. Veel providers werken met MySQL. Je zult dus een koppeling moeten maken tussen die gegevens en de database.
Daarna moet je dan de gegevens doormiddel van php weer uit je database halen en presenteren op je pagina.

Het lijkt altijd makkelijk als je de resultaten ergens ziet en meestal hebben we geen flauw benul van welke technieken schuil gaan achter een website.
Zoals ik het beschreef was maar één manier, er zijn er altijd meer....

Een korte beschrijving van hoe wij het gedaan hebben kan je vinden op http://www.grandix.nl/over/techniek/.

Zoals je huidige details pagina is opgebouwd zal voor veel programmeurs niet de schoonheidsprijs winnen.
De opmaak zit namelijk in de code en dat maakt het hier en daar wat onoverzichtelijk.
Als je daar in wilt gaan schrappen en wijzigen kan dat ook, maar misschien is dat wel een beetje teveel van het goede en is het resultaat alsnog niet wat je wilt.

Er zijn op internet ook templates te vinden voor pagina's, ook voor weerpagina's, misschien is dat een optie voor je.

Succes.

Groet.

Franklin
Door Epicratus
#19029
Alvast bedankt voor je reactie Franklin.

Peter
Door Epicratus
#19224
Als ik op mijn website de pagina details.htm oproep dan zie ik dat er bij Rain 18mm staat. dit is echter niet correct, dit is n.l. de neerslag van dit jaar en op die plaats moet dus de neerslag van die dag staan.

Peter