Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerstation
#21277
Ik ken niet de technische eigenschappen van alle stations. Ik weet wel dat o.a. de veelgebruikte Wmr 928 en 200 de gemeten waarden opslaan in de meter en deze 1 maal in de 14 seconden doorzenden.

Hier b.v een quote uit een duitse test van de wmr200
Erfreulicherweise konnten wir in unserem Test feststellen, dass die Station auch die Windböen zwischen den 14 Sekunden erfasst.


Ook zijn er stations o.a. de ws3600 die bij een windsnelheid de interval in tijd terugbrengen om zo de meetnauwkeurigheid te verhogen.
Door Regards
#21311
SpeedyGJ schrijft:
. . . met de Davis kun je niks missen met zijn 2.5 seconden, dat is wel wat anders dan 15/30 of zelfs 1/2min interval.

Met 2.5 sec niks missen? elke 2 tot 3 X per seconde interval is dat ook goed?
Nu zeg ik dit wel, dus moet ik het ook kunnen onderbouwen, heb een filmpje gemaakt van WD (Weather Display).

Link naar het Filmpje dit is een .avi filmpje, het opend WMP (Windows Media Player) op uw computer, dubbel klik dan op het filmpje voor scherm vullend formaat, de grote is ongeveer 9.2MB en duurt een kleine minuut.
Kijk vooral onder bij de tijd: Data Recieved (jammer dat het niet harder waaide, dan gaat de update nog sneller).

Ik heb een LaCrosse gehad en deze had een update van 1 X per 3 minuten (klein verschil met wat ik nu heb :woohoo: ) en deze heeft ook een 'buffer' die de gegevens onthield en dit dan doorgaf aan WD, hoogste en gemiddelde windsnelheid werden netjes doorgegeven.

Gr Rik