Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door Zaferr
#22156
Ik zag het stukje net ook op de site van MC

Echt een megagat!:ohmy:
Oook bijna perfect rond! Elke keer als ik naar de foto kijk, heb ik het idee alsof ik naar een foto uit een SF-film kijk..
Door Luc
#22157
Hoe diep is het gat?

Ik kan me voorstellen dat het nog niet zo eenvoudig is om het gat even dicht te gooien. Als de grond eronder zo slecht is, dan wil je daar geen woning op hebben staan.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#22158
Er zullen heel wat Vrachtwagens met zand, puin en stenen moeten aanrukken om het gat weer te dichten.


En de grote vraag inderdaad, Blijft het daarna stabiel?, mocht het gat weer gevuld zijn.

Of zal het misschien door grondwater, helemaal met water gevuld worden?

Mvg,

Martijn
Door kees ws middelburg
#22159
Lijkt net of er een tunnelboormachine de verkeerde kant is op gegaan.
Maar ze vinden nergens iets terug van het gebouw ect wat er in is verdwenen,waar blijft dat dan allemaal ?? Lijkt wel een bodemloze put dus
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#22160
Het is een mooi gat voor Doofpot affaires.

Toch blijft het een vreemd verschijnsel,zullen er zulke grote ruimtes onder het aardoppervlak bestaan waar alles dan inspoelt?

Mvg,

Martijn
Door kees ws middelburg
#22161
Voor een doofpot idd erg geschikt.

Maar zou er dan idd een ruimte onder de oppervlakte zijn waar alles naar toe gaat,zo n flat lost toch niet gewoon op in het niets ?? Maar dan moet het ook terug te vinden zijn,en je leest steeds dat ze niets terug vinden.
Dit zou zeker de moeite waard zijn om eens robots in te laten afdalen om te kijken of het ergens uitkomt .
Door WSWijk
#22180
Van wat ik gelezen heb op diverse sites, schijnt het helemaal geen sinkhole te zijn.

Het grootste deel van Guatemala schijnt gebouwd te zijn op puimsteen, zeer poreuze lavasteen, dat zeer grote hoeveelheden water op kan nemen.

Dergelijke gaten onder de stad ontstaan wanneer rioolbuizen onder zware druk komen te staan als gevolg van zware regenval. Wanneer de buizen uiteindelijk knappen, verspreidt het overtollige water zich in de grond onder de stad. Die grond bestaat uit puimsteen en schijnt dus redelijk eenvoudig weg te spoelen.

Bijkomend probleem is dat, doordat het zo poreus is, men bang is dat er een nog veel groter probleem gaat ontstaan. Mogelijk is dat het gat nog veel groter gaat worden, doordat er ondergronds mogelijk nog veel meer puimsteen is weggeslagen en dus de boel verder op instorten staat.

Op dit moment is het gat 15x20 meter en met schat 100 tot 150 meter diep. Er schijnt een geheel appartementencomplex van 3 verdiepingen in verdwenen te zijn, maar dat is nog niet bevestigd.

Zie hier een klein stukje film van de NOS. Duidelijk is te zien dat onder in het gat een veel grotere ruimte is:
http://nos.nl/l/tcm:5-732922/
Door kees ws middelburg
#22188
Die stad is dan op een lekkere ondergrond gebouwd.In theorie kan er dus gewoon een stuk stad verdwijnen in de grond of lees ik dat verkeerd?

Grt Kees