Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door Mike
#22546
Ja ik heb je kaartje allang gezien hoor, maar je hobbelt van links naar rechts, maar blijkbaar heb je dat zelf niet echt door.

Dit topic heet "Reactie", toch? maar dan kan je toch gewoon in dat andere topic reageren, dan ga je toch niet een nieuw topic openen, vandaar dat ik zeg dat het zo een puinzooi wordt, want zeg nou eerlijk (Lees even terug), zo snap toch niemand wat je bedoelt?

Dat het niet vriendelijk overkomt is niet mijn bedoeling, het is maar net hoe je het leest denk.
Door Mike
#22547
Doornenburg weerstation schrijft:
http://www.doornenburgweer.nl/Chart.png


Nouja, ik geef het op, je snapt het echt niet en blijft gewoon domweg doorposten :S
Door WSWijk
#22549
Ik geloof dat ik het een beetje begin te snappen.

SGL is een bedrijf dat meewerkt in de WK Stadions in Z-Afrika.
Ze hebben daar weerstations in de stadiums staan en daar wil hij een grafiek van laten zien.

En dat wil niet helemaal lukken. Geloof ook dat hij het forum nog niet helemaal door heeft, voor wat betreft de knoppen van reageren, snel reageren, quote of nieuw bericht. Maar als hij genoeg mailt hier, heeft hij het zo door... :)

De grafiek die hij dus laat zien, geeft keurig aan wat de temperaturen in een van de stadions was tijdens de niet-speel tijden. Tijdens de speeltijden worden de sensoren weggehaaald van het veld en zie je dus een recht lijn in de grafiek.

Geloof dat dat ongeveer de bedoeling van zijn berichtje was. Een ondersteunende grafiek, als aanvulling op het originele bericht van de topic-starter.

Groetjes

Theo

ps: nog even verder gekeken: SGL is Stadium Growth Lightning, of te wel stadionverlichting die er voor zorgt dat het gras groeit... :woohoo: Lijkt me toch wel leuk om aan zoiets mee te kunnen werken...
Door WSWijk
#22550
Ik denk dat sommige mensen de knop "nieuw bericht" zien als een mogelijkheid voor een reactie, terwijl dit een nieuw onderwerp start.
Misschien dat Luc dit aan kan passen (als hij het met me eens is).
Door WSWijk
#22552
Doornenburg weerstation schrijft:
Theo, jij hebt het helemaal door. Het is schitterend werk: hobby en werk lopen in elkaar over. groeten
gerard


En nu de hamvraag, ben je zelf daar geweest om de boel te installeren? Of doen andere medewerkers van het bedrijf dat?

Groet

Theo

ps: niet nieuw bericht gebruiken, maar nieuwe reactie :woohoo:
Door WSWijk
#22553
deze kan denk ik wel op slot... :-)




Ik heb 'm maar even naar het juiste topic verplaatst, anders snapt niemand er iets meer van :P

Kees
Door Doornenburg weerstation
#22554
zal het proberen uit te leggen, maar voor mij als oude man (53) is dat niet altijd gemakkelijk, ik dacht gewoon wat aanvullende gegevens op te sturen.

De analyser, die wij op 35 stadions in gebruik hebben, stuurt elke 5 minuten via GRPS data naar onze server. Sensoren voor temp, lucht vocht, PAR licht, bodem temp, bodem vocht en EC worden gemeten en het PAR licht boven op het stadion. we gebruiken dat om te berekenen hoeveel extra licht nog toegevoegd moet worden om voldoende groei te krijgen.
ben er zelf niet geweest, heb wel de berekeningen gemaakt.