Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door weatherservice
#33176
Zonet heeft een lid van mijn website een wel heel interessante post gemaakt. Op bijgevoegde kaart kunnen we de activiteit van de onweders in het jaar 2010 waarnemen. Alle credits gaan naar de auteur, Bart De Bruyn.

[img]http://www.weerfotos.be/Bliksemdata/Kaart_4.jpg[/img]
Door petergroeneveld
#33178
Inderdaad een leuk overzicht trouwens op de site waar de kaart vandaan komt zijn ook zeer mooie weerfoto's te zien mijn complimenten daarvoor. ;)
Door Mike
#33189
Ik vind het een beetje een verwarrend bericht.

Het Topic en het topic bericht geven aan dat het hier gaat om de activiteit van de onweders.
Het kaartje vermeld dat het om het aantal onweersdagen gaat.

Maar wat geeft het kaartje nou aan?

Overigens idd een mooi kaartje en dan ga ik er vanuit dat het om de activiteit (bliksem ontladingen) gaat.

petergroeneveld schrijft:
trouwens op de site waar de kaart vandaan komt zijn ook zeer mooie weerfoto's te zien mijn complimenten daarvoor. ;)

Nu maak je me wel nieuwsgierig ;)
Mag ik vragen welke link dat is?

Groeten, Mike.
Door petergroeneveld
#33211
Mike schrijft:
Ik vind het een beetje een verwarrend bericht.

Het Topic en het topic bericht geven aan dat het hier gaat om de activiteit van de onweders.
Het kaartje vermeld dat het om het aantal onweersdagen gaat.

Maar wat geeft het kaartje nou aan?

Overigens idd een mooi kaartje en dan ga ik er vanuit dat het om de activiteit (bliksem ontladingen) gaat.

petergroeneveld schrijft:
trouwens op de site waar de kaart vandaan komt zijn ook zeer mooie weerfoto's te zien mijn complimenten daarvoor. ;)

Nu maak je me wel nieuwsgierig ;)
Mag ik vragen welke link dat is?

Groeten, Mike.


Simpelweg right mouse click op het kaartje en dan "Afbeeldingsinfo bekijken" wil nog wel eens wat opleveren. ;) Ook is daar wat uitleg over het kaartje te vinden.

Succes met het bekijken van de mooie foto's.
Door Tonnie
#33346
Eckie76 schrijft:
Juli 2010 was erg heftig, vooral 10, 11 en 14 juli, met extreem veel ontladingen (vooral Limburg 14 juli).


Zover me kennis hierin reikt ontstaan deze ontladingen door een groot temperatuur verschil in de bovenste en onderste luchtlaag. Zou dat dan alleen extreem in juli zijn geweest? Daar verbaas ik me een beetje over.