Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door weatherservice
#35222
Beste leden,

Regelmatig hoor ik Frank Deboosere de vergelijking maken met het jaar 1976 en de warme zomer die toen een gevolg was van een droge en warme lente. Zijn er mensen op het forum die hier wat meer informatie kunnen geven? Ik hoor het graag.

Groet,

Nicolas
Door Overijse
#35225
Awel, hier ben ik ook benieuwd naar het het gezegende jaar '76. Was zelf toen ongeveer net uit de luiers, veel herinneringen heb ik er dus ook niet van.

Hoop dus net als Nicolas meer info te krijgen over deze superzomer door collega's die hem zich wel nog goed herinneren.

Waren er voordelen aan deze zomer ? nadelen ? Of hoe hebben jullie deze zomer beleefd.

Grtz
Kris
Door Meteotines
#35235
Hallo Heren,

Wel eens van Goegel gehoord?

trefwoorden: zomer 1976
en ook: het weer 1976

Wat jullie willen weten staat er zeker tussen.


Tines.
Door Snarf2000
#35238
Ik weet nog dat wij die zomer een zwem abonnement kregen.
Iedere dag na schooltijd naar het zwembad en weekends de hele dag er naar toe.
Wekenlang prachtig zomerweer.
En hoe doe je een jochie van 9 jaar meer plezier dan in het zwembad.
Had net in de winter daarvoor mijn A diploma gehaald.
Het kwam perfect uit.

Meer weet ik er ook niet meer van.

De regen die later kwam zal ik wel verdrongen hebben. :silly:

Frans
Door Eckie76
#35303
weatherservice schrijft:
Beste leden,

Regelmatig hoor ik Frank Deboosere de vergelijking maken met het jaar 1976 en de warme zomer die toen een gevolg was van een droge en warme lente. Zijn er mensen op het forum die hier wat meer informatie kunnen geven? Ik hoor het graag.

Groet,

Nicolas


Hoe kan een warme zomer het gevolg zijn van een droge en warme lente? Wat heeft het ene met het andere te maken?
Het kan elkaar wel opvolgen, maar verder is er geen oorzaak-gevolg in deze.
Kan me niet voorstellen dat Frank Deboosere dat gezegd heeft.
Door weatherservice
#35306
@ Eckie, dat kan ook niet anders want jij woont in Nederland en niet in België :). En gelieve informatie te geven en weer niet alles in twijfel te trekken. Reactie is dus zinloos voor de vraagstelling.
Door weerzoetermeer
#35329
Heren, laten we proberen ontopic te blijven.

Schreeuwen op dit forum is niet de bedoeling en gaat zeker niets oplossen.

Persoonlijk vind ik de reactie van Olaf niet verkeerd, er wordt gewoon een vraag op een vraag gesteld. Waarom zou dat niet kunnen. Een forum is om te discussiëren.

De reactie daarop:

En gelieve informatie te geven en weer niet alles in twijfel te trekken. Reactie is dus zinloos voor de vraagstelling.


Als jij dit al een zinloze reactie vind Nicolaas dan kan er nog wel een paar vinden op het forum hier.

Laten we nou gewoon een beetje respect tonen aan elkaar. Als dat niet gaat lukken, gaan we maatregelen nemen.

Gr.
Thierry