Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door hulstein
#37428
Ik heb vanmorgen geprobeerd inteloggen op meteohub, met "http:// 192.168 .....enz, zoals altijd, maar nu krijg ik de volgende melding "de website kan niet worden weergegeven"
Ik heb het modem en de router gereset, door de spanning er af te halen, maar geen resultaat.
Ik kan in verkenner meteohub wel zien.
Meteohub upload de gegevens nog steeds naar de webside.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem ??
Afgelopen dinsdagavond is er een stroomuitval geweest door het onweer, kan dit het probleem veroorzaken ???

ben hulstein
Door meteozwolle
#37442
hulstein schrijft:
Ik heb vanmorgen geprobeerd inteloggen op meteohub, met "http:// 192.168 .....enz, zoals altijd, maar nu krijg ik de volgende melding "de website kan niet worden weergegeven"
Ik heb het modem en de router gereset, door de spanning er af te halen, maar geen resultaat.
Ik kan in verkenner meteohub wel zien.
Meteohub upload de gegevens nog steeds naar de webside.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem ??
Afgelopen dinsdagavond is er een stroomuitval geweest door het onweer, kan dit het probleem veroorzaken ???

ben hulstein


hoi ben,

vervelend.
je zegt dus dat de website het niet doet ?
krijg je wel de mogelijkheid om je usernaam en wachtwoord in te geven of krijg je direct de melding dat de website niet gevonden kan worden. kan je een printscreen maken. je kan trouwens ook een beeldscherm aan de alix pc hangen (zit vga connector op) dan kan je zien wat er op de console staat.

laat even weten wat je dan krijgt. het zou kunnen komen door onweer. ik had ook schade (weer pc met kaartbeelden is kapot bij mij) maar mijn meteohub heeft het gewoon gedaan

suc6 en laat maar weten als je meer info hebt. help je graag
Door hulstein
#37492
hoi;
reactie een beetje laat, maar gisteren enige tijd geen internet gehad.
ik krijg direkt de melding :"De webpagina kan niet worden weergegeven"
zal een monitor aan de alix hangen, en je laten weten wat er gebeurd.

ben hulstein
Door hulstein
#37494
"K heb de monitor aan de alix gehangen, en zag dat het ip adres veranderd is, waardoor weet ik niet, maar het werkt nu weer !!!!

hartstikke bedankt !!:laugh:

ben hulstein
Door weerstation
#37509
Vermoedelijk heeft na de stroomuitval je meteohub een ander ip nummer toegewezen gekregen door de router.

Ik heb dit onlangs ook gehad met een ip cam.
Door meteozwolle
#37512
Ben, heel mooi dat het is opgelost.
je kan er ook voor kiezen om je meteohub altijd hetzelfd ip adres te geven. Dit doe je d oor in het menu 'network' bij dhcp het vinkje weg te halen.
dan houdt meteohub iedere keer het ip-adres wat je nu hebt ingegeven.
Door Freeze
#38100
In plaats van het ip-adres kun je ook gewoon de hostnaam invullen in je browser. Bij mij is de hostnaam "meteohub", die gebruik ik altijd. Als je een reset geeft kan het ip-adres wijzigen (als je dhcp aan hebt staan), de hostnaam zal altijd hetzelfde zijn.
Door ludo
#50014
Hallo,

Ik heb gister een nieuwe meteohub aan gesloten maar als ik inlog met 192.­168.­1.­77/­cgi-­bin/­meteohub.­cgi word internet verbinding afgebroken maar ik zie hem wel in mijn netwerk staan dus kan niet bij de software zien.

had wel de eerst keer contact met meteohub had wat instelingen poort nummer verandert
en opgeslagen toe verbrak hij de internetverbinding.

is hier misschien een oplossing voor.