Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door plust
#3834
Hallo,

De temperatuur sensor van mijn WMR200 geeft goede resultaten zolang de zon niet te fel schijnt. bij een wat fellere zon geeft de sensor snel een 3 graden meer als de metingen uit de omgeving.

Nu zou je zeggen; Niet in de felle zon hangen, maar de sensor zit samen met de windmeter in de mast, en als ik de meter in de schaduw zou plaatsen klopt er weer niets van mijn wind meting.

Iemand een idee?

Jerry
Door schilper
#3836
Ventilator(tje) met een zonnepaneeltje waardoor er meer lucht circulatie rond je temp sensor optreed?

Gr.Harold
Door jansmit
#3849
Je kan de temperatuur sensor loskoppelen en in de schaduw zetten, heb ik ook gedaan alleen zit je met je zonnepaneel die blijft bij de windmeter.
Dus je batterijen van je temperatuur sensor zijn eerder leeg maar daar kan ik makkelijk bij want die staat op 1,50 meter in een schotelhutje
Door plust
#3992
Zal hem van de week maar eens uit de mast halen en in de schaduw plaatsen.

bedankt voor de reactie 's,

Jerry
Door AenG
#4480
Ik heb de temp. sensor ook in de schaduw geplaatst. Maar als er maar een zonnestraaltje op komt dan loopt de temperatuur al weer op.
Ik heb toen op advies van Dick (www.hamonline.nl)de sensor in een Davis 7714 sensorhut geplaatst. En ik moet zeggen..... WERKT PERFECT.

De sensor staat nu gewoon in de zon, en dat werkt nu zonder problemen. De sensorhut is alleen niet goedkoop, 89 euro!


Geert
Door plust
#4481
Bedankt voor de tip.
Ik heb het nu ook in de schaduw hangen, maar het is wat je zegt; 1 zonne straaltje en het spul begint weer af te wijken.

Ik ga me er eens in verdiepen.
Jerry
Door AenG
#4484
Die bouwinstructie had ik inderdaad ook gezien, en dat is inderdaad een goekopere oplossing. Alleen zocht ik een kant en klare weerhut.

Nog een andere vraag jan, ik las dat jij de gevoeligheid van de regemeter vergroot hebt dmv een trechter. Voor dit probleem had Dick dus geen kant en klare oplossing, dus daar moet je zelf mee aan de gang.

Is het mogelijk dat je hiervan een foto plaatst? En welke trechter heb je hiervoor gebruikt?

Geert
Door jansmit
#4486
Zo heb ik het ook gedaan allen mijn trechter heeft een diameter van 220 mm inwendig en de kleur is oranje gekocht bij een auto onderdelen zaak
met een inwendige diameter van 220 mm tov 100 mm kom je uit op 0.2022 mm per tip en het werkt perfect in Weather display