Discussie forum met vragen over La Crosse weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door fox51mulder
#47152
Ik ben van plan de la crosse ws-2800 aan te schaffen (met solar regenmeter)
Wie kan mij dit afraden of juist aanbevelen? Op papier is hij geschikt, maar hoe functioneert hij in werkelijkheid?
Alvast bedankt voor de reactie, 2800 bezitters.

Groet, Fox
Door westkapellegek
#47157
Een prima weerstation voor beginners, houd er rekening mee dat je de temperatuursensor niet zonder extra bescherming plaatst. De kleine schoteltjes die er standaard bij zitten geven geen voldoende bescherming tegen de zon, en zal de temperatuur te snel oplopen in volle zon. Een weerhut is geen overbodige luxe.

Succes met je aankoop,

gr NIek
Door pdw112
#47167
Klopt heb nu zelf ook een weerhut gemaakt en nu in de zon doet hij het prima.
Zal op mijn nieuwe site die ik op de achtergrond aan het bouwen ben nieuwe foto's plaatsen.
Door fox51mulder
#47169
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik denk dat het dit station gaat worden. Ik heb net een slechte ervaring achter de rug met de nexus pro van tfa: tot twee keer toe station moeten terug sturen ivm rare baro waarden. Een davis zit er op dit moment niet in. Mis ik nog een ander station dat ik in overweging kan nemen rond de 200 euro met ongeveer dezelfde specificaties als de ws-2800?

groet,

Fox
Door westkapellegek
#47171
Een ander puntje: volgens mij kun je de ws2800 niet uitbreiden met meerdere sensors, wat bij de nexus pro wel kan. Ik weet alleen niet hoe ver jij wilt gaan met dit station en of jij dit wenselijk vindt.

G Niek
Door fox51mulder
#47180
De mogenlijkheid om een extra sensor aan te sluiten is zeker gewenst, maar de functies die op het station zitten moeten wel werken. De nexus heeft naar mijn idee een slechte barometer, zelf ervaren en ook hier op het forum zie ik dergelijke klachten terugkomen. Ik heb dus liever een juist funktionerwnde barometer ipv een extra sensor.
Bedankt trouwens voor de reacties.

Groet,

Fox
Door fox51mulder
#47292
De keuze is gemaakt:

Gisteren heb ik de La Crosse WS-2800 besteld via weerstationkopen.nl
Morgen zal hij aankomen en dan kan ik gaan unboxen :)
Ik zal hier de komende tijd nog wel even bezig zijn om alle ins en outs te verzamelen, van en over dit weerstation.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom.
?Helaas? komt Carnaval dit jaar een beetje slecht uit;)en kan ik zondag maandag en dinsdag wat minder tijd investeren in de nieuwe aanwinst.

Groet, (uit het zuiden des lands),

Fox