Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door giantocr
#50827
Hallo,

Sinds kort heb ik een Meteohub in gebruik.
Nu valt het mij op indien je de Weather Display Live files van Meteohub gebruikt dat er vanuit de clietraw.txt wel het icoontje van het huidige weer verschijnt maar de bijbehorende tekst niet, de tekst die er bij komt (Engels moet volgens mij Nederlands zijn) te staan zijn de weersvoorspelling.
Vanuit de clientrawextra.txt komt de weersvoorspelling, deze is wel in het Nederlands.
Alles is heel duidelijk zichtbaar bij deze instelling in de wdlconfig.xml file 10
Je ziet dan eerst de weersvoorspelling in het Engels en 10 sec later in het Nederlands, terwijl het volgens mij zo moet zijn dat je eerst het huidige weer en 10 sec later de weersvoorspelling moet zien.
Ligt het aan een instelling van mij, of is het een fout/bug in Meteohub?

Groet,

Piet

www.meteosauwerd.nl
Door wvdkuil
#50832
WD maakt op basis van een solar sensor en/of METAR ook een "current condition" zeg maar een huidige weer beschrijving. Daarom staat er bij veel WDL gebruikers een tekst met "gloomy / dry" omdat die parameters niet goed zijn ingevuld of er geen solar sensor is.
http://www.weather-watch.com/smf/index.php?topic=51600.0
Dan weet WD niet wat het huidige weer is.

Meteohub doet dat allemaal niet en kan dus ook die informatie niet leveren.

Als je ipadresvanjemeteohub:5558 in je browser invoert dan zie je alle meetwaardes die Meteohub kan leveren.
Daar zitten de voorspellingen van je Davis station bij (in meerdere talen), maar geen beschrijving van je huidige weer.

Ik hoop dat dit je wat op weg helpt,
Wim