Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door meteozwolle
#50015
als je meteohub gebruik maakt van dhcp (dus automatisch een netwerkadres verkrijgen) dan kan je via je beheerinterface van de router het ip-adres van je meteohub achterhalen. mocht je meteohub een vast/statisch ip-adres hebben, dan kan je met een ip-scanner programma zoals angry ip: http://www.angryip.org/w/Home het ip-adres achterhalen.

vragen, laat maar een bericht/reactie achter
Door ludo
#50018
Nu staat er in de router 192.168.1.4 en met de ipscan 192.168.1.77
als ik alle 2 adresen probeer geeft hij aan De webpagina kan niet worden weergegeven

mijn systeem is wel 3D3 ALX3W

maar gisteren de eerste keer kon ik er wel in komen
maar met instellen veranderde ik bij netwerk insteling port 80 naar 7777
ik dacht dat in de gebruiks handlijding stond. daar na detie niks meer

maar kun je ook de software resetten.
Door gerblok
#51434
Ik heb hetzelfde , ik veranderde van port 80 naar 5500 en daarna kan ik de meteohub niet meer bereiken. Hij zit nog wel in het netwerk dat kan ik zien in de Finder. Ook bij de router kon ik zien dat het IP adres nog hetzelfde was.
Heeft u al een oplossing?
Mvrgr,
Ger
Door gerblok
#51438
Geprobeerd, geeft wel een output maar is niet te lezen,allemaal tekentjes.
Zonder de toevoeging 5500, geeft hij een fout melding. Ik kan dus zonder toevoeging niet inloggen. Met toevoeging, kom ik wel ergens in, maar waarin, is onduidelijk
Ger Blok
Door herent
#51439
U kunt altijd standaard inloggen op Meteohub nood-poort :7777
Dus in uw geval het noodadres 192.168.1.77:7777

De poort 5500 is in gebruik voor een kopie van de binnenkomende sensor informatie.

Er is tussen 2haakjes een goede handleiding over dit alles te downloaden van de Meteohub.de website. Misschien niet voor de laatste uitbreidingen maar wel voor alle normale zaken. Zeer lezenswaardig met zeer veel informatie.

Veel succes,
www.weerstation-Herent.be