Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door herent
#51997
gerblok schrijft:
Dat wil ik graag doen, maar ik krijg screen hier gemaild.
Ger
Je hoeft alleen het txt bestand als bijlage toe te voegen. Als je op dit bericht reageert door op de knop QUOTE te drukken onder dit bericht zie je onderaan Kies bestand als bijlage. Dan blader je via de finder of explorer totdat je het bestand ziet en selecteert open.
Dan wordt het bestand toegevoegd.
Zo kun je ook een (beschaafd kleine) afbeelding toevoegen.
Door gerblok
#51999
Diezelfde melding staat voor vanmiddag half twee ook in de alarmlog.
Dan is alleen de rood onderstreepte data een probleem.
Ik probeer het eea te mailen , maar verslepen lukt niet.
Ger
Door gerblok
#52000
herent schrijft:
gerblok schrijft:
Dat wil ik graag doen, maar ik krijg screen hier gemaild.
Ger
Je hoeft alleen het txt bestand als bijlage toe te voegen. Als je op dit bericht reageert door op de knop QUOTE te drukken onder dit bericht zie je onderaan Kies bestand als bijlage. Dan blader je via de finder of explorer totdat je het bestand ziet en selecteert open.
Dan wordt het bestand toegevoegd.
Zo kun je ook een (beschaafd kleine) afbeelding toevoegen.
Door gerblok
#52001
gerblok schrijft:
herent schrijft:
gerblok schrijft:
Dat wil ik graag doen, maar ik krijg screen hier gemaild.
Ger
Je hoeft alleen het txt bestand als bijlage toe te voegen. Als je op dit bericht reageert door op de knop QUOTE te drukken onder dit bericht zie je onderaan Kies bestand als bijlage. Dan blader je via de finder of explorer totdat je het bestand ziet en selecteert open.
Dan wordt het bestand toegevoegd.
Zo kun je ook een (beschaafd kleine) afbeelding toevoegen.
Bijlagen
Door herent
#52002
gerblok schrijft:
1. Met dit bestand is niets mis. Als je eenn "fout" bestand tegenkomt dan s.v.p. meteen on-line zetten op dit forum.
Zoals anderen al aangaven, de rode strepen zijn van een spellingchecker. In een .txt bestand staan helemaal geen opmaaktekens.

2. Met de foutboodschap is niets aan de hand als de foutboodschap in je log NIET iedere 5 minuten voorkomt, of iedere zoveel minuten als je gezet hebt bij de pagina Weatheruplods.
Dan is er gewoon 1 sensor die te lang geen info heeft gestuurd.
Die tijd kun je zetten in Meteohub => weatherstation => Hold time for live data ?? seconds
Zet die maar even flink hoger naar 3000 of meer secondes.
Dan hebben we daar even geen last van.

Nogmaals dit hetweeractueel.txt bestand is gewoon goed.
Door herent
#52004
gerblok schrijft:
Bij de uploads van de meteohub staat wel hetweeractueel.txt, maar wordt niet uitgevoerd.
Dus je bedoelt in de map public/uploads/ op je meteohub.
Daar staan alle bestanden totdat ze naar de webserver gekopieerd zijn.
Daarna worden ze verwijderd uit die map.

Vraag: voor alle zekerheid: Alle bestanden blijven in die map staan, verdwijnen daar niet en worden steeds overschreven met nieuwe versies?
=====================
Als ze daar dus blijven zijn er de volgende mogelijkheden:

1. De ftp settings zijn fout, maar dat kan niet omdat het testbestand wel telkens vernieuwd wordt.

2. op het meteohub scherm: Upload of local weather dat to Weather Networks => is het vakje Upload data for Weather Networks via FTP niet aangekruist. Dat zou wel aangekruist moeten zijn.
Maar dan moet ook het vakje FTP-Upload activated op het scherm Setup Push Services verkeerd staan. Anders zou alleen de weathernetworks data niet opgeladen worden. En je zegt in je boodschappen dat ook de clientraw bestanden niet geladen worden.

Alleen het testbestand wordt rechtstreeks verstuurd en loopt niet via de map public/uploads/.
Dat mag ook nooit zichtbaar zijn in de map public/uploads/

================
Als de bestanden niet blijven staan in de map uploads :
Dan worden de bestanden opgeladen. En omdat meteohub maar naar 1 lokatie kan opladen MOETEN ze bij upc zijn aangekomen.

Vraag: voor alle zekerheid: Heb je misschien kort geleden een soort synchronisatie utility aangeschaft? Die automatisch je homepage synchroniseert met een back-up op je mac of pc?
Want ergens moet er een programma draaien wat telkens de opgeladen bestanden verwijdert van de upc server. En dat is nu juist wat een verkeerd ingesteld synchronisatie programma doet.

En je zegt zelf in een andere post dat de bestanden verdwenen van de upc server. Anders hadden daar nog steeds de laatste versies van de bestanden moeten staan.

Dat zou ook verklaren waarom de bestanden door Luc opgeladen en het testbestand wel blijven staan. Die komen immers nooit in de map public/uploads/.
Door gerblok
#52005
De ftp path moet inderdaad goed staan. Niet alle clientraw... bestanden blijven in de public/uploads af en toe verdwijnt er een en verschijnt op de homesite.
Nu staat er weer in de uploads een niet door mij geplaatst bestand hetweeractueel kopie.txt. om 13:57. Dat heb ik zeker niet gedaan.Het testbestand is zeker niet zichtbaar in public/uploads. Ik heb geen Utility aangeschaft. Zit er niet iemand anders te treiteren?
Nu blijven ze alweer even in de map staan.
Ger
Door herent
#52007
gerblok schrijft:
....
Nu staat er weer in de uploads een niet door mij geplaatst bestand hetweeractueel kopie.txt. om 13:57. Dat heb ik zeker niet gedaan........
Het bestand hetweeractueel kopie.txt heb je zelf gemaakt doordat je per ongeluk de menukeuze "dupliceer" hebt gebruikt in de Finder terwijl je naar dat bestand keek.
Net om 13:57 was je bezig dat bestand als bijlage bij een bericht op dit forum te zetten.
....Zit er niet iemand anders te treiteren?......
Of staan voortdurend je mac en je pc (of nog meer?) de zaken in de war te schoppen?
======
Ik zou toch nog eens HEEL GOED alle instellingen rondom FTP nalopen.
Dat het testbestand aankomt bij UPC betekent dat de verbinding naar de UPC server werkt.
Dat verder geen enkel ander bestand aankomt betekent dat jouw Meteohub niet op de standaard Meteohub wijze (eerst in de map public/uploads en dan ftp naar UPC) kan opladen.

Zoek het daar.
Bijlagen
ftp.jpg
ftp.jpg (12.92 KiB) 2564 keer bekeken
Door gerblok
#52008
Ik heb zelfs ook het wachtwoord bij upc veranderd. Verder Poort 21 , dat zou niet goed kunnen zijn. Maar heb ik niet veranderd. Ook heb ik de sonar en uv sensors uitgeschakeld gehad . Niks helpt.
GER
Door wvdkuil
#52010
gerblok schrijft:
Ik heb zelfs ook het wachtwoord bij upc veranderd. Verder Poort 21 , dat zou niet goed kunnen zijn. Maar heb ik niet veranderd. Ook heb ik de sonar en uv sensors uitgeschakeld gehad . Niks helpt.
GER
Je verandert veel tegelijk. Maar wat staat er nu precies bij de 7 regels bij ftp upload. Alles behalve het wachtwoord!

Bij mij werkt upload naar UPC perfect. Bij anderen ook, soms wel eens wat problemen, maar zeker niet zoals bij jou.

Jjij zegt soms wordt de clientraw.txt wel opgeladen, maar waar blijft die dan.

Als ik members.upc.nl/g.blok/clientraw.txt in de browser invoer dan wordt dat bestand niet gevonden.
Alle bestanden door Luc opgeladen wel. Vreemd.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9