Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door gerblok
#52034
Gedaan.
Nu komt ook de test niet meer aan. Hetweeractueel.txt ook niet.
Ger
Door herent
#52035
gerblok schrijft:
Gedaan.
Nu komt ook de test niet meer aan. Hetweeractueel.txt ook niet.
Ger
Hoe worden de ip adressen bepaald. Heb je die zelf ingevoerd of gebruik je dhcp voor de Meteohub?


EN is 192.168.1.1. het adres van je modem of van een ander apparaat?
Groeten, wim
Door gerblok
#52036
Het ip werd automatisch aangewzen waarna ik het vinkje bij DHCP heb verwijderd.
Maar ik kan gewoon in de meteohub komen en taken uitvoeren, maar ze komen niet meer aan.
Ger
Door herent
#52037
gerblok schrijft:
Het ip werd automatisch aangewzen waarna ik het vinkje bij DHCP heb verwijderd.
Maar ik kan gewoon in de meteohub komen en taken uitvoeren, maar ze komen niet meer aan.
Ger
Dhcp kun je beter weer even aanzetten en meteohub reboten.
Wellicht krijgt Meteohub dan een betere set netwerkparameters, zoals een goede dns server.

Je zegt het zelf: de zaken komen niet aan bij UPC terwijl je zelf via de laptop wel overal bij kunt.

Is het adres van de UPC modem 192.168.1.1?
Is het ip adres van je laptop ook in de range van 192.168.1.yyy?
Succes
Door gerblok
#52038
Ja ik kan zowel met de laptop en desktop overal bij , maar na de reset van de modem kan ik wel op de homesite kijken , maar de ftp test komt niet meer aan na de reset.
Ger
Door gerblok
#52039
DHCP aangevinkt, reboot gedaan. De instellingen veranderde niet en het resultaat is hetzelfde.
Door herent
#52046
gerblok schrijft:
DHCP aangevinkt, reboot gedaan. De instellingen veranderde niet en het resultaat is hetzelfde.

Samenvattend:
1. Je hebt een UPC modem met adres 192.168.1.1
2. Je hebt een Meteohub aangesloten via bedraad netwerk op het modem met adres 192.168.1.7. En met een noodadres 192.168.1.77
3. Je hebt een Windows laptop en een desktop Mac met adressen 192.168.1.yyy en zzz. maar niet met een adres 192.168.1.7. of .77
4. Er zijn geen andere computers, mediaspelers of iets dergelijks in huis, dus geen enkel ander apparaat gebruikt het netwerk.
Dan is een dubbel ip-adres ook uit te sluiten.

Wat is ondertussen uitgesloten met alle testen:
1. Iets bij UPC gooit de opgeladen informatie weg. Klopt niet, Lucs files blijven staan
2. Een netwerk adres conflict veroorzaakt allerlei problemen. Klopt niet, zelfs met alleen een modem 1 Mac en de Meteohub lukt het opladen vanuit de Meteohub niet en Ftp vanaf de Mac wel.
3. Instelling in modem houdt FTP tegen. Klopt niet, je doet de ftp met de browser en gebruikt daar geen poortnummer of iets dergelijks.
4. Slechte kwaliteit van de netwerkverbinding. Klopt niet. Je test met bedraad netwerk en kan zonder problemen bij Meteohub en naar UPC.

Blijft over:
a. Verstoring CRON tabel in Meteohub, maar waarom werkte de test eerst wel en na reset modem niet meer.
b. Een andere wijziging in de interne Meteohub settings. Je hebt (zie je andere berichten) al eens de poort 80 gewijzigd naar 5555. Maar ik neem aan dat je wijzigingen/problemen in modem of Meteohub met poort 21 je nog wel zou herinneren

Meer kan ik niet verzinnen. En verder testen is wat lastig zo via een forum.
Nu maar hopen dat een andere bezoeker van dit forum met een geheel nieuw idee komt.
Moed houden er zijn veel deskundige forum leden die gezamenlijk een hele boel problemen hebben opgelost.
Door gerblok
#52050
Nadat ik het wachtwoord opnieuw had ingebracht deed de ftp test het weer goed, maar hetweeractueel is nog steeds onvindbaar op de home site. Waarom komt de test wel op de homesite en hetweeractueel.txt niet.
ger
Door wvdkuil
#52052
Waarom komt de test wel op de homesite en hetweeractueel.txt niet.
Het antwoord staat o.a. in het vorige bericht van Herent.
De CRON jobs maken de upload files en zetten die in de map public/uploads. Daarna moet weer een andere CRON job die files via FTP verzenden.
Als die tabel verstoord is kan zoiets voorkomen. De testfile wordt zo te zien direct verstuurd zonder tussenliggende schakels.

Maar het is niet zeker dat dit de oorzaak is.
Het blijft vreemd dat het eerst wel gewerkt heeft. Pas om 4:32 's nachts stopte de upload. Dat zou kunnen omdat toen door UPC het modem gereset is. Dat doet hier Telenet (het belgische zusje van UPC) ook frequent om problemen in hun modems te voorkomen.

Het is ook altijd de eerste vraag van de helpdesk, reset het modem door de stekker eruit te trekken, even te wachten en dan opnieuw te beginnen. Maar dat heb je allemaal al gedaan.

Nadat ik het wachtwoord opnieuw had ingebracht deed de ftp test het weer goed,
Dit vind ik ook zeer vreemd. Je had al getest met het nieuwe wachtwoord. Hoe kan de Meteohub het dan vergeten zijn?
Door gerblok
#52264
Ik wil nog even terug komen in deze topic. Ik ben er nog wel bezig meegeweest. Oa Boris van meteohub. Die heeft de meteohub figuurlijk doorgezaagd. Daar kwam het volgende uit: Dat Upc geeft je 51200 kB. Nu staat mijn teller op 51199.99. Dan gooit de ftp server de file er weer af,als die de file ontvangen heeft. Want je hebt de geheugen limiet bereikt. Ik moet nu een hosting met meer geheugenruimte en ftp. Is pakket 1 dan een goede optie?
Ik wil een ieder bedanken voor hun bijdrage.
Mvrgr,

Ger Blok
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9