Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door wslangerak
#5174
Voor degenen met een TFA Nexus incombinatie met Weather-Display het volgende nieuws:

Zoals bekend valt de verbinding met de Temperatuursensor van de Nexus (on)regelmatig uit. Heel vaak bleek de verbinding wel intact te blijven als men de Nexus en de sensor op een ander kanaal zette, bijvoorbeeld 2 of 3 leverde geen problemen op. Dit is te verklaren door een iets andere zendfrequentie van de sensor die dan wellicht minder gevoelig is voor storingen.

Voor Weather-Display gebruikers was dit echter geen optie omdat de instellingen van WD slechts toelieten dat de "Outside temp" uitgelezen werd enkel op kanaal 1. Daar is sinds gisteren verandering in gekomen omdat de ontwikkelaar van de software, Brian Hamilton(Windy), op mijn verzoek een optie heeft aangebracht om de boel op een ander kanaal ook te laten funktioneren. Bij de stationsinstellingen kun je nu kiezen voor kanaal 0 (default) t/m 5. Allicht dat één van de andere kanalen betrouwbaarder werkt!

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd (mijn sensor doet het nu goed, knock on wood), maar zodra ik gelegenheid heb zal ik het testen en het resultaat hier melden.

Groeten,Kees.
#5206
Inmiddels heb ik de Nexus op kanaal 4 staan, dat is bij WD overigens kanaal 3, maar goed...

Het werkt uitstekend, nu maar hopen dat dit kanaal niet uitvalt. Voorlopig had ik mét USB-kabel aangesloten direct verbinding na de omschakeling.

Mocht iemand dit ook willen doen: even in de gaten houden dat je na het omschakelen op de sensor de resetknop met een naald o.i.d. indrukt.

Je hebt dus nu in WD 5 kanalen tot je beschikking als je last hebt van een uitvallende verbinding met de Temperatuursensor.