Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door timpi
#55268
Het is hier écht koud: -13.5°C momenteel.
Zou dit de koudste... hé wacht... de temperatuur van weerstation Proven staat niet op HWA? Te grote afwijking?...
Mijn meetwaarde ligt inderdaad wat ver van de andere HWA stations in de buurt, maar in Stavele (niet op HWA, wel Wunderground) is het nu -10°C.

Zou mijn Davis Vue wat verkeerd presteren bij te erge vrieskou?
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen, en even vergeleken met andere thermometers die ik hier liggen heb (helaas geen geijkte). Maar de temperatuur komt exact overeen:



Het is hier dus écht zo koud... ;)
Het weer is wolkeloos en windstil - wat de grote verschillen kan verklaren - en nevelig. Ook staat mijn weerstation perfect in open veld (100m van verwarmde bebouwing) en ligt hier nog een dik sneeuwdek.

En mijn Davis doet het uitstekend - oef.
En Luc heeft mijn meetwaarde er onterecht uitgefilterd :P maar dat is hem vergeven, want het algoritme moet érgens een grens trekken.


groeten uit de Westhoek,
tim
Bijlagen
P1060892.JPG
P1060892.JPG (74.25 KiB) 2474 keer bekeken
Door Snarf2000
#55271
Hoezo uit gefilterd?
Ik zie je gewoon in de lijst staan.
-13.9 staat gewoon op de voorpagina in de extremen.

grt Frans
Door meteohoekvanholland
#55272
Ach ik sta met 12+ graden op de homepage. Fan kit geinstalleerd op mijn ISS, station in setup mode gehad, de tijd gegeven om af te koelen buiten, ontvangst weer aangezet. Helaas gaf ISS na lange tijd alsnog 12 graden aan. En hoppa, het kwaad is al geschied. Nu krijg ik met geen mogelijkheid de data van mijn meteohub servertje. En dus niet van HWA. NSLU2 servertje loopt continu vast zodra ik data filter vanaf een bepaald tijdstip, zul je altijd zien. Ik ga even verder stoeien.

Afijn, jij wil op de homepage staan en je staat er niet en ik wil het niet maar... :unsure:
Door timpi
#55273
Snarf2000 schrijft:
-13.9 staat gewoon op de voorpagina in de extremen.

Niet bij de extremen van het moment, en ook niet op het temperatuurskaartje.
Wel bij de extremen van de dag, inderdaad.


meteohoekvanholland schrijft:
Afijn, jij wil op de homepage staan en je staat er niet en ik wil het niet maar... :unsure:

:lol:
Door Overijse
#55278
timpi schrijft:
Snarf2000 schrijft:
-13.9 staat gewoon op de voorpagina in de extremen.

Niet bij de extremen van het moment, en ook niet op het temperatuurskaartje.
Wel bij de extremen van de dag, inderdaad.


meteohoekvanholland schrijft:
Afijn, jij wil op de homepage staan en je staat er niet en ik wil het niet maar... :unsure:

:lol:


Hoi Timpi,

Denk dat dit te maken zal gehad hebben met de automatische filter, er is allezins geen manuele uitsluiting geweest bij je.

Je meting wordt dus zeker niet in twijfel getrokken door HWA of door Luc. Is een script dat iets te scherp is ingesteld voor deze lage temperaturen.

Grtz
Kris
Door timpi
#55281
Overijse schrijft:
Denk dat dit te maken zal gehad hebben met de automatische filter, er is allezins geen manuele uitsluiting geweest bij je.

Ja, nu zie ik dat mijn eerste post hier niet duidelijk over was, maar ik ging er inderdaad vanuit dat die filtering automatisch gebeurt hoor.

Nu ja, geen enkel probleem hoor, mijn voornaamste punt (ook voor mezelf) was om uit te zoeken of de meting uit Proven betrouwbaar was.

doei
tim