Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Luc
#55948
Zie hier een overzicht van de sneeuwdekhoogte van vandaag. Via de link in het menu weerkaartjes --> Actuele sneeuwhoogtes kun je meldingen doorgeven. Dan kan ik vanavond nog een update maken van het plaatje.



Gr,
Luc
Bijlagen
snowmap20130224.png
snowmap20130224.png (142.56 KiB) 1955 keer bekeken
Door Snarf2000
#55955
Mocht dit de laatste sneeuw van dit seizoen zijn,
Is het misschien een idee om een kaart te maken op basis van de TOTALE SNEEUWVAL seizoen 2012/2013?

Zo heb je dan ook een kaartje die je voor de rest van 2013 op de site kunt laten staan.

Alle stations zouden dan nog eenmaal hun totale sneeuwval moeten noteren op HWA.
(Voor Meteo Noord West is het totaal slechts 16 centimetertjes voor dit seizoen)

grt. Frans
Door Luc
#55960
Snarf2000 schrijft:
Mocht dit de laatste sneeuw van dit seizoen zijn,
Is het misschien een idee om een kaart te maken op basis van de TOTALE SNEEUWVAL seizoen 2012/2013?

Zo heb je dan ook een kaartje die je voor de rest van 2013 op de site kunt laten staan.

Alle stations zouden dan nog eenmaal hun totale sneeuwval moeten noteren op HWA.
(Voor Meteo Noord West is het totaal slechts 16 centimetertjes voor dit seizoen)

grt. Frans
Ik denk niet dat de meeste de totale sneeuwdekhoogte beschikbaar hebben. Ik in elk geval niet.

En zou je dat wel hebben, dan nog roept het getal altijd vragen op. Stel er valt op dag 1, 5cm. De volgende dag 4cm, maar 2cm is gesublimeerd en/of gesmolten. Op dag 2 ligt er dan 7cm. Stel dat iemand de metingen van dag 1 (5cm) en dag 2 (7cm) optelt. Dan kom je op 12cm uit, dit terwijl er maar 9cm is gevallen.

Je zou dus 9cm moeten opgeven, maar ik denk dat er ook 7cm of 12cm wordt doorgegeven. En dan heb je het nog maar over 2 dagen.

Ik denk dat heeel weinig weeramateurs een goed overzicht hebben van de totale gevallen sneeuw van het afgelopen seizoen.

Maw: ik zie dit niet zo zitten.

Gr,
Luc
Door Snarf2000
#55961
Hmm, Ja, heb jij weer gelijk in.
En ook niet iedereen werkt met Weather Display.

Daarin kun je bij Daily weather je gevallen sneeuw invoeren op handmatige basis.

Als je elke vers gevallen sneeuw bijhoud en de huidige hoogte opmeet, heb je een mooi beeld van de sneeuwval.
Daarbij houdt WD er ook nog ergens een grafiekje van de sneeuwval bij.

Deze staat bij mij op http://www.meteonoordwest.nl/data/snowdetail.gif

Grt Frans


Bijlagen
snow.JPG
snow.JPG (65.88 KiB) 1955 keer bekeken