Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door Meteo Alphen
#55949
Kan iemand mij soms helpen? ik heb sinds kort de Davis Vantage pro2 met weatherlink.
Ik probeer via de handleiding de upload te activeren. Maar ik zie dat hij een upload schermpje geeft, maar wanneer ik mijn web adres in tik en dan de openweerdata.htm zie krijg ik een oude te zien, hij word dus niet geupdate denk ik, Wat ik nu een beetje door heb dat is, dat weatherlink het htx bestand om zet naar een htm bestand. Als ik in de map kom met het htx bestand staat er nu ook een htm bestand dus openweerdata.htx word openweerdata.htm. Maar voor mij een vraag hoe kan het dat de file niet te zien is via het web? heb alles volgens de handleiding gedaan. Ik gebruik de nieuwe weatherlink software en de handleiding die ik via het heb kon vinden is van de oude versie, er zit best veel verschil in de interface vind ik. De weatherlink die ik gebruik is V 6.0.2


Wie weet raad hoor graag van jullie Mvg, Roel
Door Willy Peters
#55951
dag roel,

Krijg jij onderstaande plaatje te zien? Als alles goed ingesteld staat moet er tijdens het uploaden een vinkje bij upload files komen te staan. Is dit niet het geval dan staan de instellingen in Wl verkeerd.

Willy
Bijlagen
ScreenHunter_03_Feb.jpg
ScreenHunter_03_Feb.jpg (37.76 KiB) 2930 keer bekeken
Door Meteo Alphen
#55952
Hoi Willy,

Bedankt dat je even hebt gereageerd. Als ik het zo zie upload hij naar het internet. Schermpje komt wel heel snel in beeld en verdwijnt weer.
Maar hoe zit het precies met htx en htm van openweerdata welke moet het web op?
Heb net weer even gekeken in het mapje waar de 2 bestanden in staan de htm openweerdata is weer up to date in mijn pc alleen niet op het web.

Mvg, Roel
Door Meteo Alphen
#55953
[img size=738]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/data.png[/img]

EDIT: afbeelding naar juiste topic verplaatst. Grt. Frans
Bijlagen
data.png
data.png (29.69 KiB) 2930 keer bekeken
Door SpeedyGJ
#55956
Wel een vinkje bij download weather station first?
Afbeelding

Even deze afbeelding omdat ik niet echt 1 snel kon vinden met die ander overzicht, dus die NOAA rapporten hoef je dus niet te doen het gaat alleen om die download weather station first.

Daarnaast lijkt de pad niet helemaal juist te zijn, er moet namelijk nog wat voor.
In mijn geval: /httpdocs/weer/

De htx moet je aangeven in het upload menu, deze moet dan de opdracht krijgen om die htx file om, te zetten naar htm.
Door Meteo Alphen
#55971
Beste,

Het is gelukt hoor vandaag, loopt prima. Alleen nog een nieuwe interface plaatsen op de site. Heb op mijn website weather display live staan maar die werkt nu niet meer. WDL gebruikt de clientraw en dit krijg ik niet aan de praat. Hij vind trouwens mijn Davis vantage pro2 niet eens dit zelfde probleem heb ik met Cumulus en de gewone weather display. Volgens mij moet je dan allemaal handelingen handmatig uitvoeren om de zaak aan de praat te krijgen.

Roel
Door SpeedyGJ
#55998
Als je meerdere programma's wilt gaan draaien moet je VirtualVP downloaden, deze zorgt ervoor dat je weerstation met meerdere programma's kan verbinden :)