Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wvdkuil
#56537
Goede avond,
In het volgende release van de template (eind april) zou ik graag WSWIN ondersteunen. Daar is in het verleden naar gevraagd maar helaas kan ik die e-mails niet meer terug vinden, dus stel ik mijn vragen maar eerst op het Forum.

* Ik ben nu net begonnen de documentatie door te nemen.
Vraag 1: Is er ook Nederlandstalige documentatie bekend? De help file heb ik wel in het NL.

* WSWin is geïnstalleerd en leest rechtstreeks met behulp van VVP het Davis weerstation correct uit.
Ik had altijd begrepen dat dat alleen zou werken via Weatherlink, maar dat werkt nu ook rechtstreeks.

* Helaas alleen in demo mode omdat volgens de website het serienummer in de weekends wordt gemaakt. Dus wellicht na Pasen kan ik ook langere periodes het programma draaien.

* Belangrijke informatie die ik nu nodig heb is
a. een geordende lijst met variabelen en
b. een beschrijving hoe in WSWIN meerdere bestanden met weervariabelen aan te maken.
Vooral dat laatste punt is belangrijk.

Er zijn vier verschillende groepen variabelen nodig.
1. De huidige weergegevens / realtime iedere minuut of korter voor de Steelseries of YoWindow
2. De huidige weergegevens / 5 minuten voor de normale pagina headers en de startpagina
3. De max / min waardes van de vorige dag
4. Een trend overzicht van bijvoorbeeld 5 - 10 -15 -30 -45 - 60 -90 120 minuten geleden
En dan nog de 24 uurs grafieken van de meeste weer parameters voor bijvoorbeeld de Steelseries.

Uiteindelijk zal ik alles wel ergens in de documentatie kunnen vinden, maar wellicht heeft een van de forum-leden een van deze punten al eens uitgezocht.

Alvast bedankt

Wim van der Kuil
www.weerstation-wilsele.be