Discussie forum met vragen over Blitzortung hardware, software etc
Door Mark9012
#56986
Beste mensen,

Ik dacht van de problemen af te zijn met mijn blitzortung ontvanger, maar nu dient iets zich aan wat nog veel vervelender is.

Wanneer de controller board is verbonden met de pc, verliest ik regelmatig de verbinding met de blitzortung ontvanger.
ik krijg dan de melding No data, please check your settings.
power-cycle van de ontvanger helpt niet, maar moet echt de computer herstarten wil de boel weer werken.


Heb al op een andere computer getest (laptop met windows XP SP3) maar ook dit biedt geen soelaas.


Wie o Wie heeft een idee voor mij?:blush:

gebruik de nieuwste drivers van FTDI versie van 18-1-2013 28.28.0 meen ik dat dat is.


Groet,

Mark
Door WeerStationWoerden
#56987
hoi Mark
dat probleem had ik zelf gisteren ook
reden ik had plots heel veel inslagen in het proggie tracker
oorzaak … een oude lcd monitor die in aansloot op een pc
die maakte kotsluiting met als gevolg dat de Blitzortung tracker op tilt sloeg ;-)

dus kijk eens of je niet onwijs veel inslagen heb !
als dat wel het geval is dan heb je ergens een storings bron
en dat kan je zo opsporen met een AM radio 1.6mhz

geen idee of dit bij jou de oorzaak is
maar vertel mijn bevinding
mvg Gert



Mark9012 schrijft:
Beste mensen,

Ik dacht van de problemen af te zijn met mijn blitzortung ontvanger, maar nu dient iets zich aan wat nog veel vervelender is.

Wanneer de controller board is verbonden met de pc, verliest ik regelmatig de verbinding met de blitzortung ontvanger.
ik krijg dan de melding No data, please check your settings.
power-cycle van de ontvanger helpt niet, maar moet echt de computer herstarten wil de boel weer werken.


Heb al op een andere computer getest (laptop met windows XP SP3) maar ook dit biedt geen soelaas.


Wie o Wie heeft een idee voor mij?:blush:

gebruik de nieuwste drivers van FTDI versie van 18-1-2013 28.28.0 meen ik dat dat is.


Groet,

Mark
Door Mark9012
#56996
WeerStationWoerden schrijft:
hoi Mark
dat probleem had ik zelf gisteren ook
reden ik had plots heel veel inslagen in het proggie tracker
oorzaak … een oude lcd monitor die in aansloot op een pc
die maakte kotsluiting met als gevolg dat de Blitzortung tracker op tilt sloeg ;-)

dus kijk eens of je niet onwijs veel inslagen heb !
als dat wel het geval is dan heb je ergens een storings bron
en dat kan je zo opsporen met een AM radio 1.6mhz

geen idee of dit bij jou de oorzaak is
maar vertel mijn bevinding
mvg Gert



Mark9012 schrijft:
Beste mensen,

Ik dacht van de problemen af te zijn met mijn blitzortung ontvanger, maar nu dient iets zich aan wat nog veel vervelender is.

Wanneer de controller board is verbonden met de pc, verliest ik regelmatig de verbinding met de blitzortung ontvanger.
ik krijg dan de melding No data, please check your settings.
power-cycle van de ontvanger helpt niet, maar moet echt de computer herstarten wil de boel weer werken.


Heb al op een andere computer getest (laptop met windows XP SP3) maar ook dit biedt geen soelaas.


Wie o Wie heeft een idee voor mij?:blush:

gebruik de nieuwste drivers van FTDI versie van 18-1-2013 28.28.0 meen ik dat dat is.


Groet,

Mark





Hoi Gert,

dat is helaas het probleem niet:( hij verliest gewoon ook zonder veel inslagen de verbinding.
Zojuist is het weer gebeurt..
Heb al de baudrate veranderd naar 500000 maar dit helpt ook niet.

Groet,

mark
Door nolversteeg
#56997
Hallo Mark,

Dit gebeurd bij mij ook. En alleen als ik in de zelfde ruimte met de stoomstrijkbout bezig ben, dus geen aktiveit vanuit de ontvanger. maar stoorpulsen op het controlboard, in mijn geval via de USB en de GPS aansluiting.

Groeten Nol
Door weatherservice
#57001
Behoorlijk wat problemen zo te zien ! Ik heb er zelf nog geen last van gehad, maar daar wil ik dus ook niet op aansturen.

Een bijkomend vraagje voor de webdesigners en blitzortung gebruikers. Gebruiken jullie cachemogelijkheden om het aantal logs van de strikes in te perken op de database ?

Groetjes !
Door WeerStationWoerden
#57013
hoi Mark
heb zelf het board gewoon aan de muur hangen
boven de davis console's en vlak naast een lcd monitor
dat gaat wel goed
alleen je het beste is om de antenne te verplaatsen bv op zolder of buiten
en niet in de buurt van ander elektronica

zelf test ik graag dingen uit … en weet nu dat de Blitzortung niet zo dol is op een decoupeerzaag en stofzuigers ;)
maar ga eens op zoek naar een rustige plek ( zoek met een am radio 1.6mhz )
mvg Gert


Mark9012 schrijft:
Oh dat valt tegen dan zeg.

Of te wel ik kan het beste de boel verplaatsen? of langere usb nemen en controllerboard ergens anders hangen?

Mark
Door WeerStationWoerden
#57014
hoi Nicolas
mijn data base word wel lekker groot
wat is de manier om dit een beetje tegen te gaat
zodat dat je maar voor een week de data vast houd
ivb met de animatie in het script MyBlitzortung ?
ook zal het eens leuk zijn om te weten hoe je de optie inzoomen kan bewerken zodat je niet meer gelijk …. Alleen geregistreerde gebruikers in beeld te krijgen
vind dit namelijk erg storend !
Mvg Gert


weatherservice schrijft:
Behoorlijk wat problemen zo te zien ! Ik heb er zelf nog geen last van gehad, maar daar wil ik dus ook niet op aansturen.

Een bijkomend vraagje voor de webdesigners en blitzortung gebruikers. Gebruiken jullie cachemogelijkheden om het aantal logs van de strikes in te perken op de database ?

Groetjes !
Door Mark9012
#57074
Tijd even voor een update:

heb het hele spul detector en extra pc verplaatst naar het tuinschuurtje, resultaat al 3 dagen stabiel draaien zonder uitval.
blijkbaar toch te veel storingbronnen op zolder.

heb gisteren en eergisteren ook mijn eerste onweer kunnen detecteren:)

Ging prima.

Bedankt.

Groet,

Mark


WeerStationWoerden schrijft:
hoi Nicolas
mijn data base word wel lekker groot
wat is de manier om dit een beetje tegen te gaat
zodat dat je maar voor een week de data vast houd
ivb met de animatie in het script MyBlitzortung ?
ook zal het eens leuk zijn om te weten hoe je de optie inzoomen kan bewerken zodat je niet meer gelijk …. Alleen geregistreerde gebruikers in beeld te krijgen
vind dit namelijk erg storend !
Mvg Gert


weatherservice schrijft:
Behoorlijk wat problemen zo te zien ! Ik heb er zelf nog geen last van gehad, maar daar wil ik dus ook niet op aansturen.

Een bijkomend vraagje voor de webdesigners en blitzortung gebruikers. Gebruiken jullie cachemogelijkheden om het aantal logs van de strikes in te perken op de database ?

Groetjes !