Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door Lucas
#57416
Albert,

Het programma is nog niet toe aan het opslaan in de database.

Wanneer er een fout optreedt in een Python programa worden via een zogenaamde "traceback" alle modules opgesomd die op dat moment uitgevoerd werden. De meest recente aanroep staat achteraan.
De fout staat dus in de onderste regel genoemd:
File "/opt/lib/python2.5/site-packages/configobj.py", line 1332, in _load raise error configobj.ParseError: Invalid line at line "88".
In ons geval een ongeldige regel op regel 88 (van weewx.conf, dat weet ik toevallig).
Dat is in de buurt van de volgende regels:

88 # /dev/cuaU0 is a common serial port name
89 port = /dev/ttyS0
90
91 # If the connection type is ethernet, an IP Address/hostname is required:

Bij de taal Python is het belangrijk hoe de regels inspringen. Gebruik GEEN tabs maar (een veelvoud van 4) spaties. In dit voorbeeld zijn de teksten met 4 spaties ingesprongen. Controleer of het er niet meer of minder zijn dan 4.

Tot slot: Regels met een # aan het begin zijn commentaarregels.

Groet, Luc
Door Ieskorp2
#57752
Lucas,

Bedankt voor de handleiding. Ik heb onlangs een ds413 en gisteren een ws2800 aangeschaft. Ik wil de weergegevens via een op de NAS te hosten website publiceren. Jouw handleiding legt uit hoe de data binnen te halen en op te slaan. Heb je ook al iets voor het vervolg, dus het uitlezen uit de database en vertalen naar de website? Of weet je waar ik hier iets over kan vinden? Ik heb gezocht maar kom alleen Windows progs tegen.

Mvg Ies
Door Lucas
#57753
Ies,

Via enkele parameters in het weewx.cfg bestand worden de weergegevens door programma weewx gepubliceerd op een website. Ik zal binnenkort de handleiding uitbreiden. Weewx kan ook de gegevens automatisch uploaden naar diverse weersites. Naar hetweeractueel.nl is door een forumlid ook al gedaan, alhoewel ik niet weet hoe.

Luc
Door fbockstael
#57766
Als je hier vragen over hebt kan ik je misschien wel verder helpen.
Ik gebruik weewx in combinatie met een Davis Vantage Pro 2.
Wat betreft de configuratie van weewx moeten we samen een eind kunnen komen.

Groet,

Franklin
Door Luc
#57773
Lucas schrijft:
Bij deze versie 1.2 van de handleiding (3e poging)

Het bestand wordt door deze website gepresenteerd als versie v1.doc (sorry)

Groet, Luc
Luc, ik heb je mislukte pogingen verwijderd.

Mvgr,
Luc
Door Ieskorp2
#57774
Luc,

Bedankt voor je handleiding. Ik ga hiermee aan de slag. Alleen ga ik wel eerst e.e.a. uitvogelen op een virtuele server zodat ik daar op mijn gemak fouten kan maken.
Nog een vraagje. Je hebt het over jouw instellingen, maar hoe zien die er op jouw site uit? M.a.w. Heb je voor mij een link om te zien hoe e.e.a. Er op het web in jouw geval uitziet?

Ies
Door Ieskorp2
#57816
Luc,

Ik ben bezig met installeren. Alles liep goed tot het moment dat ik weewx start.
De melding die ik krijg:
Traceback (most recent call last):
File "./bin/weewxd", line 68, in
weewx.wxengine.main(options, args)
File "/home/weewx/bin/weewx/wxengine.py", line 864, in main
engine = EngineClass(config_dict)
File "/home/weewx/bin/weewx/wxengine.py", line 64, in __init__
self.setupStation(config_dict)
File "/home/weewx/bin/weewx/wxengine.py", line 96, in setupStation
self.console = loader_function(config_dict, self)
File "/home/weewx/bin/weewx/drivers/ws28xx.py", line 456, in loader
station = WS28xx(altitude=altitude_m, **config_dict['WS28xx'])
File "/home/weewx/bin/weewx/drivers/ws28xx.py", line 505, in __init__
loginf('driver version is %s' % DRIVER_VERSION)
File "/home/weewx/bin/weewx/drivers/ws28xx.py", line 374, in loginf
(threading.current_thread().name, msg))
AttributeError: 'module' object has no attribute 'current_thread'

Wat gaat er verkeerd?