Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Erwin Lankheet
#5773
Ik ben op zoek naar een temperatuur sensor, zoals een THGR-810, aansluitbaar op de WMR-200 maar waarvan de temperatuur sensor via een 3 meter lange aansluitbare kabel aan te sluiten is op deze sensor.
Heeft iemand dit al eens eerder toegepast ?

De bedoeling is om de temperatuur te meten in bv. een kast.
De temperatuur sensor zit dus in deze kast en is met een 3m lange kabel
verbonden aan de Draadloze thermo-sensor.
Deze thermo-sensor verzend de gegevens dan weer draadloos naar de WMR200.

Heeft iemand hier een oplossing voor of dit ook als eens toegepast.
Door jansmit
#5777
Erwin Lankheet schrijft:
Ik ben op zoek naar een temperatuur sensor, zoals een THGR-810, aansluitbaar op de WMR-200 maar waarvan de temperatuur sensor via een 3 meter lange aansluitbare kabel aan te sluiten is op deze sensor.
Heeft iemand dit al eens eerder toegepast ?

De bedoeling is om de temperatuur te meten in bv. een kast.
De temperatuur sensor zit dus in deze kast en is met een 3m lange kabel
verbonden aan de Draadloze thermo-sensor.
Deze thermo-sensor verzend de gegevens dan weer draadloos naar de WMR200.

Heeft iemand hier een oplossing voor of dit ook als eens toegepast.

Je kan toch een draadloze er kunnen er 10 op de WMR-200
Door wthus
#5778
Ik denk dat ik je ergens niet helemaal begrijp, de THGR-810 is een zender en temperatuur sensor in een. Waarom moet daar dan een 3 meter lange kabel aan? Het signaal wordt draadloos naar de WMR console gezonden.

Of je moet deze nemen: THGR968/THGR918, deze heeft een aparte sensor, maar ik neem aan dat je die al bij het station hebt.

Bijlagen
THGR968.jpg
THGR968.jpg (18.51 KiB) 3126 keer bekeken
Door Erwin Lankheet
#5786
De THGR-810 is een prima zender en voldoet prima.

Even voor de duidelijkheid. Een andere grote hobby van mij is imkeren of te wel het houden van bijen.
In de jaren 2002-2003 ben ik begonnen met het meten van de temperatuur in de bijen kasten met een eenvoudige temperatuur meter.
Het enigste nadeel was dat je de metingen handmatig moet noteren.
De doelstelling was om uit de meetgegevens bepaalde conclusies te kunnen
trekken. Dit is gedeeltelijk gelukt. Broed aanzet, zwermen, ziekten enz.

In de afgelopen jaren is de techniek aanzienlijk verbeterd.
De WMR200 met de sensoren is onder andere aangeschaft om de metingen te
kunnen voortzetten.
Alleen de THGR-810 heeft een dermate kleine sensor, op de printplaat, dat deze niet geschikt is om in de bijenkast te plaatsen met een verleng kabel.
Vandaar mijn vraag.

De THGR968/THGR918 sensoren ken ik niet. Herkent de WMR200 deze ook ?
Heb je hier ook ervaring mee in combinatie met de WMR200 ?

Misschien is het toch mogelijk om de kleine sensor uit de THGR-810 los te koppelen en te verlengen met een kabel zodat je de meting in een
bijenkast kunt uit voeren. (bijen kitten wel alles dicht en vast)

PS: Ik weet namelijk dat hiervoor zeer veel belangstelling is.
Onder andere het meten van de temperatuur in vloeistoffen.
Zoals in: Zwembad, visvijver, vijver, Wijnvaten enz.
Door wthus
#5838
Erwin, ik begrijp nu wat je bedoelt en wat je ermee wilt doen.

Heb echter geen idee of de THGR968/THGR918 sensor op de WMR200 past, ik dacht dat die er al standaard bij zat. Heb zelf ooit een WMR918 in bedrijf gehad. Ik weet niet of de sensor eruit te halen is en apart plaatsbaar is.

Volgens mij heeft Oregon Scientific wel eens een vijver thermometer ontwikkeld die waterdicht is. Kan hem alleen zo even nergens meer terug vinden.
Door AenG
#5840
Hier een test over de wmr200 waar meer informatie te vinden is.

http://www.wetterstationen.info/wmr200.php


En hier een verhaaltje uit het artikel over de sensoren die gebruikt kunnen worden.

Kompatibilität:
Als Zusatzsensoren können noch neun weitere Temperatur- und Luftfeuchtesensoren eingesetzt werden, wo man zwischen dem Thermo-Hygro THGR800 (3-Kanal) oder dem Thermo-Hygro THGR810 (10-Kanal) wählen kann. Der 3-Kanal-Sensor kann natürlich nur für die ersten drei Zusatzkanäle eingesetzt werden. Als UV-Sensor kann der UVN800 eingesetzt werden. Grundsätzlich sind Sendeeinheiten mit dem Firmenlogo 3.0 mit der WMR200 kompatibel.
Door Erwin Lankheet
#5859
Klopt dit is de:
Oregon Scientific THWR800 Wireless Floating Temperature Sensor for Professional Weather Stations

Alleen ik weet niet of de temperatuur sensor onder in zit.
Als dit zo is kun je hem er waarschijnlijk makkelijk uithalen en verlengen. Ik wil nog even wachten met bestellen. Misschien heeft iemand dit type sensor.