Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door Lucas
#57850
Ies,

Het probleem ontstaat in het installatieprogramma van mysql.
Zie /usr/syno/mysql/bin/mysql_install_db
Dit programma probeert het ip-adres van je diskstation op te vragen met het commando:
/usr/syno/mysql/bin/resolveip, maar dit commando kan niet gevonden worden
bij mijn systeem staat resolveip in map:
/opt/bin/resolveip

Als ik resolveip aanroep met localhost of ds-luc3 (de naam van mijn NAS) krijg ik:
ds-luc3>
ds-luc3> /opt/bin/resolveip localhost
IP address of localhost is 127.0.0.1
ds-luc3>
ds-luc3> /opt/bin/resolveip ds-luc3
IP address of ds-luc3 is 10.0.0.13

Ik weet even geen andere optie dan een symbolic link aan te maken naar resolveip, want verder reikt mijn kennis van linux niet.
ln -s /opt/bin/resolveip /usr/syno/mysql/bin

Daarna kan je mysql_install_db opnieuw aanroepen.

NB. Volgens de documentatie in mysql_install_db kan je het programma ook aanroepen met de optie --force om het opzoeken van de hostnaam over te slaan.

Groet,
Luc
Door Lucas
#57852
Ik heb zojuist gemerkt da je na het runnen van mysql_install_db het paswoord van root opnieuw moet instellen. Het commando is:
/opt/bin/mysqladmin -u root password 'new-password'
in ons geval::
/opt/bin/mysqladmin -u root password root
Door Ieskorp2
#57853
Luc,

De optie --force heb ik geprobeerd, gaf geen verbetering. Mysql kon nog steeds niet gestart worden.

Symbolic link ga ik nog proberen. Kijken wat dat voor effect heeft.

Maar dit weekend eerst even genieten van de zomer. Voor je het weet is die weer voorbij ;)

Ies
Door Roja75
#62815
Hoop dat iemand hier nog een beetje actief mee is...

Ik probeer namelijk ook weewx te installeren op mijn ds214, zodat ik mijn weerstation (tfa nexus pro) kan uitlezen.
Hiervoor heb ik een bootstrap programma geinstalleerd met behulp van deze https://gist.github.com/marlun78/9349792. Daarna (via putty) python 2.5 geinstalleerd, zodat het programma weewx kan installeren.

Echter nu het probleem: weewx wil niet installeren.
Ik heb netjes het programma uitgepakt in /volume1/weewx-share/weewx-2.6.4, maar als ik het commando python setup.py install geef dan krijg ik de volgende melding:

[i]Synology> python setup.py install
Traceback (most recent call last):
File "setup.py", line 54, in
import tempfile
File "/opt/lib/python2.5/tempfile.py", line 33, in
from random import Random as _Random
File "/opt/lib/python2.5/random.py", line 58, in
SG_MAGICCONST = 1.0 + _log(4.5)
OverflowError: math range error[\\i]

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?