Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door blikpost
#5961
Ik heb nu 6 weken een Cresta 815 en alles werkt prima.
Maar bij het uitlezen van de data slaat hij de laatste week elke keer een paar uur over.
Ik heb dan elke keer een leeg stuk in de grafieken
Heeft iemand een idee hoe dit kan????

Henk Henst
Door Eckie76
#5980
Ik vermoed dat de sensor dan om de zoveel tijd een paar uur is uitgevallen. Komt helaas nogal vaak voor bij dit model, in combinatie met USb-aansluiting aan de pc.
Door mavlo77
#5994
Geheel mee eens (helaas!). Ik heb daar heel veel moeite mee gehad, niks hielp. Uiteindelijk het spul ingepakt en retour.
Door blikpost
#6004
Dat van het uitvallen van de sensoren betwijfel ik, omdat ik op mijn scherm altijd alles kan zien. Ook op de tijden dat er geen data uit het station komt. Verder is de ontvangst van de sensoren bijzonder goed te noemen, en het zou sterk zijn dat alle sensoren tegelijk niets meer doorgeven.
Henk
Door mavlo77
#6009
Maar als de ontvangst weg is blijven de getallen gewoon op het station staat, dat is het vervelende... Of zie je getallen ook updaten.

Kan best dat het misschien een ander probleem is.
Door blikpost
#6012
Dat is het hem nou juist, ik zie de getallen continu opdaten op het scherm van mijn weerstation. Dit gebeurd keurig netjes op de tijdstippen zoals aangegeven in de handleiding. Daarom snap ik ook niet dat er hele stukken weg zijn tijdens het binnenhalen.

Henk
Door Jeroen74
#6018
Twee andere opties zijn mogelijk :

- Je bent te laat met binnenhalen van data naar de computer. Als het geheugen van het weerstation vol zit, dan wist hij de oudste gegevens..

- Als je werkt met PC-Wetterstation van Werner Krenn, dan kan het ook zijn dat je realtime binnenhaalt (dan klik je op start opname) ipv weergegevens binnenhalen (de meest linkse knop). Ik heb ook een aantal keer eerst op realtime gedrukt en dan was er ook niks meer over van de gegevens. En bij 'weergegevens binnenhalen-knop' steeds goed vlgs mij. Althans sinds eind juni geen stukken meer overgeslagen. Daarvoor wel enkele keren.

Ik heb de oude WXR815 nog. Die kan maar 200 gegevens opslaan. Dus ik heb de interval wel op 5 minuten staan, maar haal de gegevens er elke dag af. Best leuk werkje. Zie mijn website maar eens : http://home.telfort.nl/weerpagina

Gr.
Jeroen