Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door JosNgein
#5951
Hallo allemaal.

Sinds lange tijd volg ik diverse weersites, gewoon als hobby.
Eindelijk gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een weerstation gekocht, puur als beginner, om te kijken of de interesse blijft.
Het is een Cresta WXR-810 geworden.
Alles geinstalleerd, en al het buitengebeuren werkt(komt overeen met de weerstations in de buurt), alleen in krijg mijn luchtdruk niet goed, die wijkt enorm af.Op dit moment geeft hij local 1010.4 aan, en dat is veel te hoog.Ik ben vanacht tot 3:00 bezig geweest en opnieuw opstarten, instellen hoogte, enz...En nu ben ik ook alweer een uur of 3 bezig, maar het wil gewoon niet lukken, ik doe iets verkeerd maar kom er gewoon niet uit wat.Ik heb de stappen uit het boekje gevolgt, de hoogte ingesteld, maar hij blijft hangen rond de 1010.4-1010.9, ongeacht welke hoogte.Heeft iemand ervaring met dit station, en kan diegene mij dan een beetje op weg helpen?

Alvast bedankt.
Door JosNgein
#5958
Dank je voor je snelle reaktie, even een rolgordijn ophangen, en daarna maar eens door gaan spitten.
Jos
Door JosNgein
#5960
Nou, ik heb echt alles uit zitten pluizen en geprobeerd, het wil niet lukken.Ik blijf een te hoge waarde houden, wat voor een hoogte ik ook in stel.Ik laat het even rusten, morgen weer verder, en als het dan niet lukt terug naar de winkel.
Thanx
Jos
Door JosNgein
#5984
Gisteren Cresta gemailt met het probleem, hieronder de reaktie, hopen dat het helpt:

Geachte heer/mevrouw Fxxx,

Om een juiste weergave van de luchtdruk in uw omgeving te krijgen adviseren wij u alsvolgt:

Start het basisstation opnieuw op (daarna geen toetsen meer indrukken), na ca. 12 uur krijgt u een goede indicatie van de luchtdruk.

Met vriendelijke groet,

SABRE NEDERLAND B.V.

Maurice Mxxx
Door andre
#6014
hallo
ik heb ook een cresta WXR815
en het werkt bij mij naar behoren.
maar even over de insteling van de luchtdruk
als u het hebt ingesteld kunt u als u op afstands bediening in dien aanwezig verschillende zeenivau,s instelen anders als u geen afstands bedining hebt gewoon op het station

boven in de hoek staat een wereld bolletje
daarnaast staan de getallen
nu kun u dat weer veranderen om nog een keer de zeenivau in te drukken dan krijg je een ander luchtdruk stand het zijn er 3 verschilende standen u moet zelf maar even kijken welke het dichts bij de stand in u buurt komt

met vriendelijke groet
andre
Door JosNgein
#6015
Andre,

Dat heb ik geprobeerd, maar het lukt gewoon niet, het enige wat ik kan is corrigeren dmv hoogte aanpassing, maar dan kom ik nog niet in de buurt van de reele stand van de lokale luchtdruk, ook kan ik de luchtdruk van het zee niveau veranderen, maar de lokale niet.
Door andre
#6030
hallo

er zijn twee standen een van het station die u gebruikt de andere is stand die bij u in de buurt ligt
het kan ook zijn dat de amsterdam als insteling gebruikt dan zou u zelf als user in moeten stellen
Door JosNgein
#6035
Ik heb een sea level instelling, en een local instelling.
De sea level kan ik veranderen naar iedere gewenste waarde, hij past dan eveneens vanzelf de hoogte aan, die 2 waardes staan met elkaar in verbinding, ook kan ik door de hoogte te verhogen wel iets corrigeren op mijn local, maar hoe hoog of laag ik de hoogte ook instel, we waarde van mijn local blijft veeel te hoog..
De local instelling kan ik niet aanpassen, en dat is vreemd.
Dus dat betekend dat de weersvoorspelling niet kloppend te krijgen is, hij blijft voorspellen op de locale waarde.
Door andre
#6043
hallo

weet niet wat ik nog moet vertellen ik heb zo goed als zo kwaad m,n best gedaan kan u er helaas niet verder mee helpen sorry


met vriendelijke gr andre