Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Soulmaster
#62656
Ik heb vanmiddag en vanavond het hele voedings gebeuren eens doorgemeten. poeh wie dat heeft ontworpen... draai nu enkel op de batterijen en bizar genoeg totaal geen uitval meer, doe ik hem weer op de netspanning aansluiten... hop alles valt weer uit.

Dus wat ga ik doen.. ik ga het voedingsgedeelte sterk filteren, varkenssnuitjes enzo ertussen eens kijken of dat de oplossing is.

Dat van die antenne is ook absoluut het proberen waard en ga ik morgen eens uitvoeren op mijn oude console.
Door ws vreewijk
#62657
Tip:

Meetde voedings spanning eens onbelast,en meet daarna eens als de console eraanhangt.
Het kan zijn dat de spanning in elkaar zakt en dan te laag is.
Laat eens weten wat de spanningen zijn,en welke spanning je console eigenlijk op draaid.

Een extra grote ELKO. Kan je voedings spanning wat schoner maken.

Je zou ookde adapter kunnen vervangen let altijd opde + en de - andersis het snek over met de pret.

Als je de antenne aanpakt de oude wel los halen dan.

Schema ed kan je ook vinden op de link die ik stuurde ook hoe je de antenne kan vervangen.

Leuk dat knutselen

Gr Chris
Door Soulmaster
#62658
Heb de oude console meegegeven aan mijn vriend bij de marine, die mag zijn lusten erop botvieren :) EN ik heb hem direct gevraagd of hij eens kan onderzoeken of de pulsetijd richting de computer niet versnelt kan worden. Dat is nu elke 2 minuten en het mooiste is natuurlijk realtime maar dat is vrijwel onmogelijk dus elke 10 of 20 seconden zou heel mooi zijn.

Afwachten dus.
Door Soulmaster
#62660
Dat is toch sensoren richting ontvanger, wij gaan proberen de snelheid richting computer te verhogen naar bv elke 10 seconden om meer richting realtime te kunnen gaan.
Door ws vreewijk
#62661
Helaas is het niet zo simpel Henk.

Je kan wel zorgen dat er sneller van je console naar je pc word gecommuniceerd maar als je sensoren maar eens in de minuuut gegevens aanleveren schiet je dr niks mee op.

Ik denk dat je de sensoren sneller moet (lees vaker) moet laten zenden en dan je console sneller laten uitlezen simpel is dat allemaal niet en is maar de vraag of dat zonder broncode gaat lukken.

Ik ken maar EEN geval dat het met succes is toegepast.

Dimitris uit Griekenland heeft een mooi verhaal met foto's hoe hij dat heeft gedaan weliswaar een heel ander station als de jouwe maar ik post de link toch maar.

http://users.otenet.gr/~meteo/project_m ... -data.html.

EDIT; SORRY LINK WERKT NIET GOOGLE MAAR OP DIMITRIS PERISTERI DAN ONDER MY PROJECTS.


Persoonlijk denk ik dat het vergeefse moeite is ik zou eerder zorgen dat het stabiel word qua ontvangst.


In aanvulling op mn vorige post nog een link naar veel verbeteringen voor je station qua ontvangst: http://www.wetterstationen.info/forum/m ... us-cresta/


Gr Chris
Door JPC
#62662
Versnellen zal helaas niet lukken. Het console ververst de data maar eens in de 2 minuten op de USB poort! De data op het display wordt wel direct aangepast.
Door Soulmaster
#62669
Berichtje van mijn vriend bij de marine.. Het ligt zo goed als zeker niet aan het ontvangst gedeelte maar aan de windmeter en dan vooral aan de zonnecel. Hij heeft deze getest en het eerste wat hem opviel was de lage capaciteit aan energie die deze levert, als het een paar dagen bewolkt is of dagen met weinig zon levert de zonnecel te weinig energie aan de accu en daardoor valt dan volgens hem de verbinding weg.
Door ws vreewijk
#62670
Hoeveel spanning werk die eigenlijk anders een los doosje en een paar monocellen van de lidl die kosten weinig en zijn beregoed.

Misschien twee keer peer jaar vervangen.
Door Soulmaster
#62671
Hij is aan het testen met een nieuwe zonnecel die een veel hogere rendement heeft. Draait voor nu prima, al 2 uur lang geen disconnecties gehad en de windmeter staat op 20m afstand van de temperatuursensor.