Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Toulon7559
#62257
Na ruim 10 jaar continu-gebruik lijkt mijn Conrad WS7000-set last te krijgen van ouderdom: de mechanisch meest belaste anemometer WS7000-15 is gestopt met zenden, maar de regenmeter en de electronische therm/hygro-sensoren gaan rustig door.
Na de komst van een nieuwe meteoset kunnen die laatste dus misschien voor andere doeleinden worden ingezet.
Ooit heb ik op diverse websites ombouwbeschrijvingen gezien/gekopieerd om van een thermo/hygro-sensor type WS7000-27 een solarmeter te maken, maar na diverse crashes en opruimingen helaas niet meer te vinden, en google geeft ook geen treffers.
Kan iemand me aan zo'n beschrijving helpen?

NB. Als iemand nog een werkende WS7000-15, WS7000-22 of WS7000-27 heeft liggen, dan houd ik me daarvoor aanbevolen voor experimenteer-doeleinden.
Door ws vreewijk
#62258
Je kan even zoeken op wetterstationen info Duitse website.

Daar word deze ombouw voor diverse sensors besproken even de zoek functie op dat forum.
onder solar of uv sensoren zoeken[code][/code]
Gr Chris[spoiler][/spoiler]
Door Toulon7559
#62259
Graag een directere hint, want had al gezocht op dat forum met die trefwoorden, en :-( geen treffers gekregen die van toepassingen zijn.
Vandaar mijn vraag om een beschrijving .....
Door Toulon7559
#62261
Op het wswin-forum verder zoeken gaf een (voor mij) toch bekend resultaat voor ombouwen van een temp-sensor tot solar-meter:
http://www.pc-wetterstation.de/wetter/solarsensor.html

Maar aangezien temperatuurmeting voor veel doeleinden handig is, 'offer' ik liever het hygro-kanaal van een sensor op: dus nog de vraag open naar een methode om gebruik te maken van een aangepaste hygro-functie van de temp/hygro-sensor WS7000-27.

NB. In para 3.1. van de Help-file van Weatherdisplay staat een redelijk uitgebreide beschrijving van solar-in-jar, waarbij 2 thermo-kanalen gebruikt worden, en uit vergelijking zonnekracht wordt bepaald.