Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door nitrx
#60400
Dat filmple heb ik al eerder gezien en inderdaad er zitten stations bij die zeer twijfelachtig zijn, zo vind ik het meten op 2 decimalen ook flauwekul en vraag me nog steeds af hoe er gemiddeld wordt per minuut/uur/etmaal met de huidige methodes kun je veel exacter meten darom zijn oude waarden nogal twijfelachtig. Vandaag trouwens een fagextreem in De Bilt.

Enfin het gaat om de grafieken , heb het gemaakt met de online tool (helaas maar 4 jaren hier)

Grts Ron
Bijlagen
jaargemiddelde.jpg
jaargemiddelde.jpg (28.13 KiB) 4072 keer bekeken
Door ws vreewijk
#60403
Hi Ron,

Mooi je ziet toch wel goed de trent terug in je grafiek.
Ik weet alleen niet of je meting zonder verandering in je opstelling is.

Niet dat het zo erg is als dat niet zo zou zijn,maar dat was eigenlijk wat me zo boeiend leek.

word weer wachten tot eind van dit jaar:cheer:

gr Chris
Door nitrx
#60406
Hoi Chris,

De eerste 2 jaar had ik geen ventilator maar blijkbaar was 2010 niet zo zonnig , dat weet ik echter niet meer, verder is er niets aan de opstelling veranderd.

Ik kan niet wachten tot volgend jaar maar dan wordt ik wel heel snel oud :)
Door Erwin Lankheet
#60429
Vanaf 1894 de weergegevens verzamelt voor de gemeente Haaksbergen. Hierin zijn ook eigen gegevens in opgenomen. Uit de grafiek, zie ook de link historische-overzichten
blijkt dat na 1990 de gemiddelde temperatuur is toegenomen met 1 graad maar dat de toename is gestopt na 2009.
De grijze lijnen bij Luchtdruk, Temperatuur, Luchtvochtigheid en de Neerslag geven het voortschrijdend gemiddelde (V.G.) van 10 jaar.

Groetjes Erwin.
Bijlagen
YearHistoric.jpg
YearHistoric.jpg (111.58 KiB) 4072 keer bekeken
Door wsEpe
#60433
nitrx schrijft:
Enfin het gaat om de grafieken, heb het gemaakt met de online tool (helaas maar 4 jaren hier)

Even geen grafiek, maar je gemiddelde ligt wel een stuk lager dan de vorige stations, dus heb de mijne er even bij gezocht:
2010 - 8.8
2011 - 10.5
2012 - 10.1
2013 - 9.6
Vrijwel exact dezelfde waarden. :cheer:
Door amvih
#63856
Vanuit Culemborg ook iedereen de beste wensen voor 2015.

Hierbij de meetreeks, ook hier was 2014 uitzonderlijk warm.



Gr. Arie
Bijlagen
Jaar_2014_2.jpg
Jaar_2014_2.jpg (23.52 KiB) 4072 keer bekeken
Door ws vreewijk
#63857
Hallo Arie

onze temperaturen komen weliswaar niet 100% overeen maar als je naar de staven vd grafiek kijkt klopt dat wel perfect.
Leuk dat je even hebt gepost.

wsEpe
Ook bij jou is de trend idem mooi.

gr Chris
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9