Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door teesee64
#64400
Je mag dus wel op straat fotograferen of filmen, maar geen vaste camera ophangen zonder meteen ook een bordje op te hangen dat deze er hangt. Een webcam permanent voor het raam zetten zodat iedereen op straat gefilmd wordt, valt ook onder dit verbod. Als je de camera op voldoende afstand plaatst, zodat mensen niet herkenbaar in beeld kunnen komen, is de webcam wel toegestaan.


http://www.iusmentis.com/maatschappij/p ... atoezicht/


Maar los van het feit of het wel of niet wettelijk is toegestaan, je wilt dat gedoe met je buren niet hebben neem ik aan.
Ik zou er voor kiezen de camera zo te plaatsen dat alleen het weerbeeld wordt vastgelegd. Tenzij je de camera ook voor andere doeleinden hebt hangen.
(beveiliging)

groet,
Theo
Door JozBaz
#64402
Tja... tikje ironisch is het wel. Nederland glijdt af naar een digitale controlestaat, maar oom agent komt wel aan de deur (en begint over privacy) als de burger een webcam ophangt.
Door jango
#64403
JozBaz schrijft:
Tja... tikje ironisch is het wel. Nederland glijdt af naar een digitale controlestaat, maar oom agent komt wel aan de deur (en begint over privacy) als de burger een webcam ophangt.


Wij beheren toch allemaal een WEERSITE.

Dan is het ook leuk om daar te laten zien wat het actuele weerbeeld is.

Dat wil dan zeggen dat je webcam ook de lucht laat zien met of zonder wolken en natuurlijk over een klein deel de horizon en daaronder.

Het straatbeeld is voor een weersite van geen enkel belang.
De site eerder vernoemd in dit topic had enkel het straatbeeld als weergave.

Als er dan mensen zijn die er denken last van te hebben geef ik ze groot gelijk dat ze hierover reclameren (al kan dat ook zonder politie).
Ook al is alles niet goed herkenbaar , je ziet wel alle actie`s en bewegingen die op een bepaalde plek gebeuren.

En wat wij normaal vinden kan voor een ander heel vervelend zijn.

Dus heeft iemand last van de webcam verplaats dan het beeld of verduister dat deel.

Tip voor Frans;

"De rijdende rechter"?

Dan word de zaak voor eens en altijd opgelost.
Het kost je niets en geeft een hele hoop PR.

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/

Succes, en we zien je kop wel een keer op tv.

Gtrz, Jan
Door SpeedyGJ
#64404
Mijn cams staan voor groot deel boven gericht, de huizen die erop staan en woonkamer in het zich staan zijn hiervan op de hoogte en maken geen probleem van gezien alles op redelijke afstand is.
Ik heb lang nagedacht wat ik zou doen, 2 losse webcams of 1 pan/tilt cam, uiteindelijk ben ik toch uitgekomen op 2 losse cams.
1: Geeft je meer soepelheid in het verstellen van de beelden.
2: Je hebt continu beeld van beide kanten ivp elke keer te draaien, daar kun je hele mooie timelaps van maken zoals die onweerbui van vorig jaar met prachtige luchten erbij (zie filmpje).

Ik weet bij me zelf dat een pan/tilt camera maar tot zover in de lucht kan schijnen, wat Frans momenteel heeft is ook het maximum wat die camera kan hebben qua up tilt.
Momenteel zijn mijn cams in actief wegens slecht draaien van de PC, das wel het enige nadeel dat het best veel vraagt voor een PC, 2X 720P met een 2ghz core 2 duo processor met 2gb geheugen. Zat eerst 4gb in dat liep stuk beter maar helaas moest ik er even 2gb uithalen.

Hieronder een plaatje van de tijd met de WK ;)
Afbeelding
En hier het fimpje met de panorama cam timelaps.
Shelfcloud
Door Snarf2000
#64408
Beste allen.

Mijn camera is een Axis P5512-E outdoor camera.

[img]http://www.meteonoordwest.nl/img/hwaimg/P5512-E.jpg[/img]

Net zoals Speedy zegt, hij staat op de maximale tilt.
Het ontwerp van de camera is achteraf gezien misschien niet de beste keuze geweest.
Ik had ook gehoopt dat deze hoger kon kijken, maar helaas.

Momenteel ben ik aan het testen met maskering.
Het onderste gedeelte van het beeld in softwarematig niet meer zichtbaar.
Ook voor mij zelf niet.
Er is een mail naar "oom agent" en ik wacht nog op een reactie.

[img]http://www.meteonoordwest.nl/img/hwaimg/maskering.jpg[/img]

Natuurlijk is de camera bedoeld voor het weergeven van de voorbij razende wolken.
Dat hij een stukje lager dan de horizon meenam, was tot voor kort geen probleem.
De afbraak en nieuwbouw van woningen vlak naast mij werd ook heel mooi in beeld gebracht.
Helaas kan dat nu niet meer.

Iedere weeramateur heeft geen zin in gelazer om zijn webcam. Ik ook niet !
Door de maskering hoop ik dat ik de klager tevreden kan stellen.
De overlay is nog nog niet naar mijn wens.
Ik zal er een leuk plaatje van maken, welke passend is bij de beelden.
Misschien is enige transparatie nog mogelijk, maar dat moet ik nog uitzoeken.

Bedankt eerst voor de feedback.

Grt Frans
Door powerr
#64409
Kun je de camera niet andersom monteren?


Dan kun je de camera op minimale tilt zetten, zodat de camera zo hoog mogelijk de lucht in kijkt (misschien wordt dat zelfs wel wat te hoog :lol:)
Bijlagen
P5512_E.jpg
P5512_E.jpg (55.04 KiB) 5290 keer bekeken
Door Overijse
#64413
powerr schrijft:
Kun je de camera niet andersom monteren?


Dan kun je de camera op minimale tilt zetten, zodat de camera zo hoog mogelijk de lucht in kijkt (misschien wordt dat zelfs wel wat te hoog :lol:)


@Frans

kijk hier eens, upside down zou wel mogelijk zijn mits toepassing van extra bescherming tegen water in het bijzonder voor de plaatsen waar de schroeven zitten om de dome vast te zetten.

http://www.axis.com/techsup/faq/index.php/FAQ115791

Misschien ben je er iets mee.

Grtz
Kris
Door ws vreewijk
#64415
Met alle respect maskering vind ikzelf geen optie,sorry maar dat ziet dr niet uit.


De cam gewoon vast op een punt en iets schuin is volgens mij voldoende als die 4cm schuin hangt is het probleem opgelost alleen niet meer draaibaar so what.

Het is Jammer Frans maar zo heeft iedereen wel iets waarbij je concessie's moet doen,kijk leuk is anders als je zo'n mooie cam hebt hangen.

Ik zou dr geen ruzie om willen met alle ellende vandien.

gr Chris

ps: heb je per ongeluk op iemand zijn parkeerplaatsje gestaan of zo,of heb je iemand achterna gefloten:laugh: