Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Willy Peters
#66003
Op mijn weerPC-tje draait W7. Natuurlijk komt telkens de melding of je wilt updaten naar W10.
Wie heeft hier ervaring mee? M.a.w. gaat dit allemaal goed met de com driver en de overige weersoftware?
Bij mij draait Startwatch, Wswin, Weatherlink en Cumulus.

Willy
Door osjohn
#66004
Ik zou vooraf eerst de drivers voor je hardware zoeken voor W10, voor mijn computer waren er geen drivers te vinden, de computer is vier jaar oud.

John
Door baroman
#66005
Hallo Willy

Een verandering is vaak geen verbetering, als het goed draait laten zo!!

Groeten Ronnie..
Door Snarf2000
#66008
Hoi Willy

(leef je nog? :laugh: )

Zolang het lekker draait, mooi laten draaien.
Windows 10 is leuk, maar voor een weer-pctje voegt Windows 10 helemaal niets extra's toe.

Ik ben het dus volledig met Ronnie eens.

Grt Frans
Door Willy Peters
#66009
John,

Die van mij draait ook al zo'n 4 jaar. Dus dan kan ik mezelf de moeite sparen.
Hij draait verder prima. Dus dank voor jullie inbreng. Ik haal mezelf niks op de hals.

Willy
Door weerstationhoogeloon
#66010
Hoi Willy,

mijn weer-pc-tje is ondertussen alweer dik 9 jaar oud draait nog steeds op XP Professional!
Werkt perfect! en laat ik ook zo. Nog nooit geen hardware onderhoud gedaan. ik zit er wel over te denken om er een SSD in te zetten. Maar dan komt er weer XP op.
Alle s.w. & drivers werken goed, dus: never change a winning team!

gr. Remie
Door dibasta
#66011
Hallo,

Wil toch even vermelden dat ik Weather display en wxsim zonder problemen draai op windows 10.

De meerwaarde hiervan? geen idee :laugh:

Vr. groet,
Peter.
Door whozee
#66013
Updates en upgrades worden niet alleen om commerciële redenen uitgebracht.
Via internet bent u met de HELE wereld verbonden. Daar wonen niet allemaal lievertjes.

Lees ook eens:
http://www.techzine.nl/blogs/redactione ... ikers.html

Upgrade naar Windows is gratis. Eerst uw oude systeem helemaal updaten en daarna kan je veelal succesvol upgraden naar Windows 10.
Door weerstationhoogeloon
#66015
whozee schrijft:
Updates en upgrades worden niet alleen om commerciële redenen uitgebracht.
Via internet bent u met de HELE wereld verbonden. Daar wonen niet allemaal lievertjes.

Lees ook eens:
http://www.techzine.nl/blogs/redactione ... ikers.html


Ik ben het helemaal met je eens.
Een computer die je gaat gebruiken om op het internet te gaan die moet je up-to-date houden.

Maar mijn weer-pc doet niks anders dan elke minuut een UPDATE naar de server waar mijn website is gehost. Het weer-pc-tje heeft nog nooit enige andere verbinding (lees: surfen, downloaden, etc) gehad met het WWW.
Er draait ook niks anders op dan de s.w. zoals in mijn handtekening vermeld. Dus niks meer dan nodig.

Het weer-pc-tje draait zo al jaren en nog nooit problemen gehad,

gr. Remie
Door Willy Peters
#66018
Ook mijn weerPC-tje doet elke 5 min een upload. Surfen doe ik er ook niet mee. Er draait wel een antivirusprogramma Kaspersky genaamd op de weerPC.
Iedereen bedankt voor zijn inbreng. Voorlopig laat ik mijn weerPC mooi op W7 draaien.

Willy