Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door herent
#67483
Zie ook de "verstopte" discussie
http://www.hetweeractueel.nl/forum/meld ... eerstation
Omdat velen de verhuis discussies niet lezen hierbij nogmaals het verzoek voor hulp en de achtergrond ervan.

----------------------------------
Marcel Wijnberger (MeteoZwolle) is helaas al op 28 maart j.l. overleden.

Zoals u heeft gelezen in zijn berichten was het doneren van zijn weerstation een van zijn laatste wensen.
Hij heeft nog alles (laten) installeren en zelfs een nieuwe MB-pro aangeschaft om het de “schapen boerderij” zo makkelijk mogelijk te maken.

Nu is er een probleem: De MB-Pro werkt niet (goed).
Na een aantal dagen stopt het opladen en de remote login werkt ook niet. Ik ben er zelf 1 keer geweest om de uploads in te stellen maar zou nu een beroep willen doen op een MB gebruiker die dichter bij Zwolle woont.

Om eventueel met de leverancier (Weerhuisje) uit te zoeken waar de problemen vandaan komen.

Ik heb een email-adres van de contact persoon van Marcel in dit hele avontuur, stuur een PM als u kunt helpen dan stuur ik u het mail-adres.
---------------------------------------

Wim
Door MeteozwolleII
#68831
Hey iedereen,

Hier spreekt de "broer" van Marcel. Helaas is marcel overleden maar zijn dromen leven voort. Tussen zijn overlijden en nu heb ik getracht Meteozwolle overal een boost te geven maar de moed en herinneringen lieten me niet echt helemaal vechten voor dit doel. De VP2 genaamd De Wijnberger staat nu bij de Schapenboerderij aan de IJssel. Helaas heeft de wifi daar nog altijd beste kuren en blijft de data steeds uitvallen. We zijn bezig er een bekabelde versie van te maken. Marcel was een geliefd man, ook bij mij. Wij waren "broers" voor elkaar en ik ben blij dat ik dit met hem samen heb kunnen opzetten. Weerbewaking tijdens evenementen was zijn ding. Daar ben ik nu mee bezig om dit waar te kunnen maken. Maar nu eerst maar eens de module fatsoenlijk laten werken. Hopelijk hebben jullie geen gezwaar dat ik MeteoZwolleII met me meedraag?

Met een buiging naar de HWA leden,
Maickel Geurts
Door weerstationhoogeloon
#68832
Hallo Maickel,

welkom hier op het forum van HWA.
het is goed dat je de gedachte en dromen van Marcel laat voortleven.
En als het in technische zin, even niet lukt, zijn er hier altijd mensen die je vooruit kunnen helpen met hun kennis.

Succes met MeteoZwolleII !

gr. Remie
Door Snarf2000
#68854
Hallo Maickel.

Leuk dat je Marcel's droom voortzet.
Hij zou het geen probleem vinden, en waarom zouden wij daar wel een probleem mee hebben.

Veel leden kenden Marcel en die was ook nooit te beroerd om iemand te helpen.
Vele (oud) leden van HWA zullen je dan ook graag willen helpen.

Je hoeft maar een vraag te stellen en een antwoord komt zomaar aanvliegen.
Ok, soms duurt het wat langer, maar hulp krijg je hier zeker.

Maar het verhaal van een slechte wifi verbinding is iets wat je zelf zou moeten oplossen.
Bekabeld is natuurlijk een optie, maar het beperkt je wel in je mogelijkheden qua afstand en ideale positie van je station.

Heel veel succes met de wederopbouw.
En als er iets is, schroom niet om te vragen.
Gebruik ook de zoekfunctie van HWA.
Je zal veel informatie kunnen vinden.

Grt Frans