Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door wvdkuil
#68191
Historie:
Na het op verzoek van een gebruiker aanpassen van de .png mos scripts, vraagt iemand mij: Zou je dit tabel script ook kunnen aanpassen voor de nieuwe feed. Mijn antwoord: eerst toestemming vragen aan de auteur.

Maar voor een dergelijke eenvoudige tabel is het beter zelf een script te maken.
Dan begin je met een schoon blad en kan je er meteen wat extra's inbouwen.

Dus zo werd het tabel script gemaakt. Dus voor alle duidelijkheid, ik heb het tabel-script van de andere auteur nooit in mijn bezit gehad of zelfs maar ingezien.

Nu komt er o.a. dit in mijn e-mail box, dit is een nette er zijn er meer
Hoi Wim,
Dit MOS tabel script is wel van Jacco Gebben hé? zie nergens dat staan, of.... je hebt zijn toestemming! niet negatief bedoeld hoor !!
Vr. groet,
Netjes ondertekend, niet anoniem.
En Jacco zelf weet niets van dit bericht, blijkt later. Iemand anders vond dat ik wellicht iets verkeerd deed.

Als een groot deel van de HWA deelnemers vindt dat het tabel script plagiaat is, dan leg ik me meteen daarbij neer.

Oplossing:Met de meeste php editors kun je ook scripts vergelijken. Als er iemand zo vriendelijk zou willen zijn om het tabel script van mij en Jacco Gebben te vergelijken, kan ook gewoon door het door te bladeren, en de code-regels die als plagiaat kunnen gelden hier te vermelden dan zou ik erg blij zijn.
Als er veel regels hetzelfde zijn ben ik blijkbaar toch helderziende.

Volgens mij is het nog steeds toegestaan een auto met 4 wielen te ontwerpen, ook al hebben bijna alle andere auto's 4 wielen. Alleen unieke design elementen moet je voorzichtig mee zijn. Wat er uniek is aan deze tabel, weet ik echt niet.

Wim

Links is het script zoals mij gevraagd werd aan te passen. Wat ik niet gedaan heb.
Rechts is een mijn eigen script wat een ongeveer gelijk uitziende tabel maakt.

Als dit plagiaat is, is dan dit (een heel oud ontwerp voor/van WD ??) ook plagiaat:
http://www.weerstation-wilsele.be/index ... v3&lang=nl
Of dit, een kaart met ruiters
http://www.weerstation-wilsele.be/index ... ap&lang=nl
Bijlagen
tabel.png
tabel.png (108.08 KiB) 16593 keer bekeken
Door WSParkstad
#68192
Nou ja zeg, al deze dingen lijken toch veel op elkaar?
Voor mij geen discussie, gebruik ze zelf niet, nog niet maar om nu meteen van plagiaat te betitelen gaat mij te ver aangezien ze allemaal op elkaar lijken.

Gewoon door gaan, zijn ergere dingen.
Door WeerstationGraveNL
#68194
Laat je hierdoor niet ontmoedigen Wim.
Je maakt mooie scripts, waar je veel mensen een groot plezier mee doet.

Het is dus duidelijk geen scriptdiefstal.
Je zou evt. een #tekst aan je script toe kunnen voegen:
De layout van de tabel lijkt onbedoeld op een eerdere tabel van Pietje, welke gebaseerd was op tabel van Sjaak, welke gebaseerd was op tabel van Marie, welke gebaseerd was op tabel van Kees, welke gebaseerd was op...... Excel, welke gebaseerd was op Lotus 123, welke gebaseerd was... op een krabbel van God in het zand van het paradijs!

Als er dan nog iemand klaagt, dan weet ik het ook niet meer haha :)
Door giantocr
#68197
Hoi Wim,


Tjonge, tjonge, tjonge wat doen we hier en hierover weer zielig.
Soms denk ik dat hier een stel kleine kinderen bezig zijn met hun hobby en waarschijnlijk in hun jeugd een verkeerd gekleurde driewielertje hebben gehad.

Wim trek het je niet aan en ga gewoon door.


Vr groet,

Piet
Door teesee64
#68198
Voor zover er al sprake zou zijn van plagiaat dan is de enige die recht heeft om te klagen, de originele auteur. Overigens zou het dan in dit geval alleen kunnen gaan om de layout.

Ik kan me niet voorstellen dat Wim het script 1 op 1 overgenomen zou hebben als ik zie wat hij allemaal voor moois zelf gemaakt heeft. Dus Wim, niets van aan trekken en lekker genieten van het mooie weer!

Groetjes,
Theo
Door wsEpe
#68199
Dit is echt geen plagiaat. Dan zou je het originele script regel voor regel moeten kopieren. Dat de tabel in zekere zin lijkt op de andere is niet meer dan logisch. Van een openbare xml maak je een tabel. En gebruik je de volgorde in die xml en wat jij het belangrijkste vindt staat dan bovenaan. Iedereen zou het raar vinden dat de barometer bovenaan staat, de datum in het midden en de temperatuur onderaan. Dan nog lijkt het script van die ander wel weer op het originele script van hwa of op die tabellen die weleens in de krant of op tv komen. Dan zijn zeker die rode en blauwe kleur van de temp. weer een kopie van mijn script, want ik was daarmee het eerst?? Dit is gewoon het (door)ontwikkelen van een script en ideeën van bezoekers. Zoals de rest ook zegt: lekker doorgaan met je eigen scripts. Wij zijn daar blij mee en vergeet de mails met zulke aantijgingen.
Door Overijse
#68200
Ja Wim, het is de fout van het gebruik van de "bft" denk ik.:silly:

Want de enige juiste afkorting van Beaufort = "Bft".

En nu ga ik verder pokemons vangen, muggen doodslaan, en genieten van m'n vrije dag.:woohoo:

Grtz
Kris
Door AenG
#68201
Ik heb Jacco 2x gemaild met het verzoek of hij voor ons zijn script wil aanpassen voor de nieuwe met.no verwachting. Daarop kreeg ik geen enkele reactie.

Daarom heb ik Wim benaderd. Het script is nu zover verbouwd dat er weinig meer over is van de originele code. Dus ze moeten niet zeuren. Ze mogen blij zijn dat Wim hier tijd in heeft gestoken en daar ben ik hem heel dankbaar voor.

Gr. Geert