Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door yibbeda
#70165
Beste allemaal

Ik ben toe aan een nieuw weerstation, maar welke !
Ik heb al diverse opties bekeken en kom tot 2 types die mijn voorkeur hebben.

Oregon Scientific WMR89 van weerstationexpert.nl voor 170 euro
of
TFA 35.1075 - Nexus NX pro van weerhuisje.nl voor 173 euro

Vandaag zag ik online bij de mediamarkt de Oregon WMR-200 Weerstation 3.0
voor ruim 400 euro.
maar dezelfde staat bij weerstationkopen.nl 100 euro goedkoper.
Dat is ook nog een optie, maar stukken duurder dan ik in eerste instantie er voor wil uitgeven.

Ik werk nu met Cumulus sofware, kan ik dat blijven gebruiken bij genoemde weerstations ?

Graag jullie mening/commentaar over genoemde weerstations.
En hebben jullie met genoemde weer websites ervaring, ook dat verneem ik graag

groet hans
vlissingen
Door pb2rdf
#70166
Hallo Hans,

In princpe is het simpel.
Wat is je maximale budget wat je wilt en kan besteden.

Meest robuste weerbestendige weerstation is Davis.

Je zou ook naar volgende weerstation kunnen kijken, als je het lowcost wilt houden.
https://www.acurite.com/hd-display-with ... ector.html
Zag tijdens de orkanen dat deze ook op veel plekken in het orkaangebied worden gebruikt.
Verschillende configuraties mogelijk

Peter
Door Heersje
#70167
Weerhuisje en weerstationkopen heb ik allebei goede ervaring mee. Ik zou niet snel iets kopen waar ze er geen verstand van hebben zoals mediamarkt of een generieke verkoopsite als frank expert. Waarom vraag je bij beide eerste niet een advies rekening houdend met budget en je wensenlijstje en mogelijk passend bij onderdelen die je nog hebt.
Als je 400 euro wil besteden zou ik zeker de davis vantage vue ook overwegen.
Door Toulon7559
#70169
Nexus is niet slecht, behalve de barometer-functie: zie dit onderwerp, bevestigd door diverse andere instanties.
Is heel eenvoudig aan te sluiten via zijn USB-interface type TE923 aan diverse programma's voor verdere verwerking van de data.

Volgens deze pagina in hun Wiki is er in Cumulus geen support voor Nexus, maar dat neem ik meestal met een schep zout, want vaak heeft toch iemand een 'omweg-oplossing' uitgevonden: voor dat aspect kan mogelijk iemand in dit forum uitsluitsel geven?
Door T.J.
#70178
Goedendag.

Ik heb in het verleden een WMR 200 van Oregon Scientific gehad.
Mijn ervaring hiermee is dat de ontvangst van de sensoren te wensen over laat.
Zodra de USB verbinding gebruikt wordt valt de ontvangst regelmatig uit.
Op dit forum kun je veel vinden over weerstations.
Cumulus kan met de WMR200 gebruikt worden, maar mijn advies, niet kopen.
Ik zou dan nog even door sparen voor een Davis Vantage Vue of een Vantage pro.
Het is wel wat duurder, maar sinds ik er 1 heb wil ik niet meer anders, draait al dik een jaar zonder problemen.
Nexus heb ik geen ervaring mee.

De handelaren kunnen je ook goed advies geven, ook rekening houdend met je wensen zoals data gebruik en de verschillende sensoren.

Succes met kiezen!

Groeten Tjeerd