Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Sloefke
#70841
Hallo beste mensen,


Hopelijk kan iemand mij helpen.
Weatherlink heeft het op zijn heupen.
Zonder dat er iets is veranderd aan de software van de laptop, met uitzondering van de windows-update, maakt Weatherlink een WLK-file aan voor het jaar 2127.
Bij het uploaden krijg ik telkens een data transfere van 513 files.
In het rapport van viewlog staat de foutmelding dat Weatherlink APRS-socket niet kan openen. Weet iemand de oplossing zonder dat ik weer helemaal opnieuw de software moet installeren op mijn laptop?
Graag uw wijze raad

Met vriendelijke groet

Joost
Door wsEpe
#70842
Kijk eens in de map c:\\weatherlink\\jouwstation en zoek de file 2127-02.wlk. verplaats of verwijder deze file en herstart weatherlink.
Wellicht helpt dit. Waarschijnlijk is er een verkeerde file aangemaakt.
Door WSParkstad
#70843
Sloefke schrijft:
Hallo beste mensen,

Weatherlink heeft het op zijn heupen.
Zonder dat er iets is veranderd aan de software van de laptop, met uitzondering van de windows-update
Met vriendelijke groet

Joost


Hallo Joost,

Dus wel iets veranderd door de update, mijn ervaring was in het verleden nooit updaten als een weer programma goed loopt en ja ik weet dat dit net goed is maar ellende is ook niet goed.
Daarom ben ik toen overgestapt op Meteohub en vanaf die tijd geen problemen, loopt als een windvaan ;-)

Maar goed hier heb je niks aan, het is al gebeurd, hoop dat er gebruikers zijn die je kunnen helpen, maar ook een update is een verandering aan een laptop en systeem.

Groetjes,

Marcel.
Door wslembeke
#70844
In de map op je pc weatherlink/davisVan de 2127.wlk bestanden verwijderen.
Denk dat het dan opgelost is.

mvg

Eddy
Door jango
#70845
Gewoon bestand 2127 verwijderen en herstart Weatherlink
alles opgelost!

Een Windows update moet je wel uitvoeren vanwege veiligheid software.
Maar automatisch uitzetten is wel handig.

Dat het aanmaken van het bestand 2127 te maken heeft met de update van Windows.
Daarvan weet ik bijna zeker (niet onderzocht) dat dat niet de oorzaak is.
Ik heb de update altijd uit staan en had daar ook wel eens last van.

Lijkt mij meer een probleem dat voorkomt als de pc wat oude is.
De wirwar die ontstaat op de harde schijf en dat Weatherlink de opslag plek niet vind en daardoor in de war raakt en een nieuw bestand aanmaakt.
Het juiste bestand is immers nog gewoon aanwezig in de software.
Nu al ruim een jaar nieuwe pc en geen last gehad.

Grtz, Jan
Door Sloefke
#70850
HAllo Beste mensen,


Mijn hartelijke dank voor jullie reactie.
In de eerste instantie dacht ik dat het niet lukte omdat de grafiek op eind januari bleef staan. Maar nadat ik de datum had veranderd in februari zag ik tot mijn grote verbazing dat alle data weer was ingevuld. Geweldig!!!

Kortom allen bedankt voor de informatie

Groet

Joost