Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Snarf2000
#71124
Beste allemaal.

Deze maand is het precies 10 jaar geleden dat de website http://www.meteonoordwest.nl live is gegaan met actuele metingen.
Vanaf het begin af aan begonnen met een Davis VP2 wireless die nog steeds super draait.

Vele regionale bezoekers en vooral veel akkerbouwers maken iedere dag nog graag gebruik van mijn gegevens.

In deze 10 jaar zijn er drie computers versleten, 2 temperatuurssensoren en 4 windmeters.
Vele uren verloren gegaan aan programmeren en daarnaast nog een aantal jaar modereren op HWA.

Maar nog steeds een leuke hobby die geen dag hetzelfde is.

Grt Frans
Door Doornenburg weerstation
#71125
Mooi gedaan Frans,
dit komt me heel bekend voor. zelf eerst( 2000) in de usa een weerstation, toe per 2003 dat ding meegenomen naar Nederland. heel veel tijd gestoken in WD en WXsim ( voorspellen) en om de computers draaiend te houden.WD was toen niet erg stabiel. Het weerstation hier werkt ook al weer sinds 2005, afkloppen... veel tijd er ingestoken, maar sinds de meteobridge loopt alles meer op rolletjes.

Een leuke hobby zeker nu met de IOT en fijnstof sensoren. het gaat nu echt hard in de sensor wereld en voor mij is dit ook de hobby om te proberen om bij te blijven.
En het leuke: het weer is het weer

Frans op naar de volgende 20 en 30 , -, jaar

groeten, gerard
Door weerstationhoogeloon
#71126
Hoi Frans,

gefeliciteerd met dit mooie jubileum!
10 jaar alweer, waar blijft de tijd.

Ik bedenk me nu dat Weerstation Hoogeloon in september 2006 is gestart, dus alweer 11-1/2 jaar geleden. Ook nog steeds de eerste VP2, weliswaar 3 temp/hum sensoren, en ook 4 anemometers verder. Wel draait de eerste pc nog steeds! (1x de hdd vervangen).

Tis een mooie hobbie, en veel mooie weer-dagen in de komende jaren:cheer:

gr. Remie
Door Toulon7559
#71127
Frans,

Gefeliciteerd!
;-) Het weer is zeker nooit hetzelfde en blijft uitdagen en bezighouden!
Iedere keer weer iets proberen om antwoord te krijgen op vragen .....

MVG, Anton
Door T.J.
#71131
Gefeliciteerd Frans.

10 jaar is alweer een hele tijd, en het weer en de tijd staan niet stil, altijd wel weer wat te rapporteren.
Ook Piet (Paulusma) gebruikt vaak data en weerrapporten van jou als ik het goed heb in zijn weerpraatje op de Omrop.
Dat er nog vele jaren mogen volgen!

Groeten uit Noardburgum, Tseard.