Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door mandersp
#71454
Als er een storing is bij Ziggo geweest is en die is opgelost dan geeft Meteobridge daarna niet opnieuw data door.
Ik heb de MR3020 van TP Link.

Inmiddels gebeurt het wel redelijk vaak dat Ziggo er weer uit ligt en een andere provider is op dit moment geen oplossing hiervoor.
Ik gebruik zelf wel de connectbox en normaal heb ik hier geen problemen mee.

Is het niet mogelijk dat de Meteobridge als er weer data verstuurd kan worden deze automatisch zichzelf reset of is er een andere oplossing mogelijk?

Nu krijg ik wel een mail van diverse uploaders zoals Awekas bijvoorbeeld, maar dit zie ik niet altijd.
Door T.J.
#71455
Ik heb daar ook last van gehad, echter gebruik ik de Ziggo modem als bridge.
Met andere woorden, ik heb mijn eigen router aan de Ziggo modem/router verbonden.
Ziggo modem is gewoon een doorgeefluik.
Ik had eerst een router welke bij storing Ziggo probleem had met dhcp.
Sinds een paar maanden een Sitecom router geplaatst, is nu een stuk betrouwbaardere verbinding.
Ik heb de meeste apparatuur een vast IP adres gegeven.

Meteobridge zichzelf resetten, ik weet niet of dat mogelijk is.
Misschien een timer in de stroomvoorziening, en op een vast tijdstip uit/aan.

Groeten Tjeerd
Door lammertsm
#71460
Mijn Meteobridge heeft daar nooit last van gehad als mijn provider een storing had.
Ziggo was wel een poos veel ellende met weg vallende verbinding.
Mijn Meteobridge doet zijn werk op een stukje Asus hardware, mijn MeteoHub werkt via een Raspberry Pi.

Ik heb mijn Ziggo Modem ook in Bridge mode staan (handelt alleen telefonie zelf af) en de rest gaat via mijn eigen router (UBNT EdgeRouter).

Tegenwoordig ook Glas via KPN en deze gebruik ik primair en Ziggo als auto fallback ingeval van nood. (gaat automatisch in failover) :-)