Algemeen forum voor discussie over de website
#71621
De historische weergegevens op HWA2.0 zijn weer beschikbaar. Je vindt ze bij elk weerstation in het menu rechts onder de link 'Historische gegevens'. Zie bijvoorbeeld https://www.hetweeractueel.nl/weer/kessel/historie/

Helaas geldt ook voor deze gegevens dat er data verloren is gegaan tussen 30 april 2018 en 7 november 2019.

PS: ik ben nog druk bezig met de beheermodule om het eigen station te beheren. Dat had eigenlijk een hogere prioriteit. Maar omdat ik tegen wat problemen aanliep en toch de vaart erin wil houden, heb ik tussendoor de de historische gegevens beschikbaar gesteld. Dat was relatief eenvoudig te realiseren.

Gr,
Luc
#71625
Als het goed is, is deze data er wel. Maar natuurlijk niet van stations die pas na 30 april 2018 actief zijn geworden.

Welk station heeft deze data niet dat volgens jou wel deze data zou moeten hebben? Dan kijk ik het na.

Gr,
Luc
#71626
Luc schreef: 02 dec 2019, 20:25 Als het goed is, is deze data er wel. Maar natuurlijk niet van stations die pas na 30 april 2018 actief zijn geworden.

Welk station heeft deze data niet dat volgens jou wel deze data zou moeten hebben? Dan kijk ik het na.

Gr,
Luc
Overijse :shock:
#71629
Ik heb de oorzaak gevonden. De historische gegevens waren maar tot en met id 211 ingelezen in HWA2.0. Ik ben nu bezig de overige historische gegevens in te lezen. Komt goed dus.

Bedankt voor de oplettendheid!

Gr,
Luc
#71630
Luc schreef:Ik heb de oorzaak gevonden. De historische gegevens waren maar tot en met id 211 ingelezen in HWA2.0. Ik ben nu bezig de overige historische gegevens in te lezen. Komt goed dus.
De import van de overige data heeft vannacht gelopen. Na een snelle check vanmorgen lijkt alles er goed uit te zien. Er zijn meer dan een miljoen dagrecords geïmporteerd.

Mocht er nog ergens iets missen/niet kloppen, dan hoor ik het graag.

Gr,
Luc
#71640
wsepe schreef: 03 dec 2019, 18:41
Luc schreef: 03 dec 2019, 07:52 Mocht er nog ergens iets missen/niet kloppen, dan hoor ik het graag.
Meeste data is er nu wel, maar ik mis bij die stations nog de data van 2017-02-08 tot 2018-04-30.
Zie bijv. Kessel - Boskamp en Epe - Twello.
Vreemd, bij Kessel en Boskamp (Olst) staat deze data er gewoon bij. Maar bij Epe en Twello niet. Ik ga weer puzzelen...

Gr,
Luc
#71649
Kriskras/willekeurig gekeken voor een aantal stations of per station de historische gegevens weer te bekijken zijn.

Bij mijn eigen station Hengelo-Slangenbeek is er een gat beginnend 2017-03 t/m 2019-10:
https://www.hetweeractueel.nl/weer/heng ... k/actueel/ en dan aanklikken 'Historische gegevens'

Dat verschijnsel zie ik verder bij ieder station dat ik aanklikte.

In de eerste regel van de begeleidende tekst ook een cosmetisch foutje met een verwijzing naar station Kessel.