Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door Jebo
#54382
Ik heb mijn weerstation nu zo'n 3 maanden en wil meedoen op HWA.
Ik heb geen site, maar wel 20mb ruimte bij mijn provider zeelandnet, people.zeelandnet.nl.
Ik zou dan de customtextout10.txt file moeten uploaden naar mijn provider?
Maar hoe moet HWA het daar dan vandaan halen zonder wachtwoord?

Waarschijnlijk begrijp ik het allemaal niet goed, maar daar willen jullie mij vast bij helpen......;)
Door wvdkuil
#54383
Jebo schrijft:
Ik heb mijn weerstation nu zo'n 3 maanden en wil meedoen op HWA.
Ik heb geen site, maar wel 20mb ruimte bij mijn provider zeelandnet, people.zeelandnet.nl.
Ik zou dan de customtextout10.txt file moeten uploaden naar mijn provider?
Maar hoe moet HWA het daar dan vandaan halen zonder wachtwoord?

Waarschijnlijk begrijp ik het allemaal niet goed, maar daar willen jullie mij vast bij helpen......;)
Als je een file met de extensie txt op de webserver zet kan iedereen die de naam van dat bestand weet dat bestand zonder wachtwoord ophalen. Dus gewoon neerzetten, HWA/Luc dooorgeven wat je URL (je webadres) is en alles werkt.

Gewoon eens proberen. Veel plezier,
Wim
Door Jebo
#54384
Elke dag om 10, 14, 18 en 22 uur zoekt de ZeelandNet computer in de www-directories van abonnees naar nieuwe www-pagina’s en voegt ze aan de lijst met homepages toe. Als u een bestaand bestaand html pagina aanpast en kopieert naar de people server zijn de resultaten meteen te zien. De people server heeft geen cache.

Let er op dat het bestand met uw homepage de naam 'index.html' heeft (allemaal kleine letters!), anders wordt uw pagina niet in deze lijst opgenomen. Hierna is uw huisje op het web klaar voor gebruik.

U kunt een omschrijving maken van uw huisje die dan wordt opgenomen in de lijst met homepages. Maak hiervoor het bestand 'titel' (zonder extentie!) in uw www-directory aan. U kunt uw huisje omschrijven in één regel van maximaal 45 karakters. Eventuele HTML-codes in dit bestand worden verwijderd. Indien het bestand 'titel' niet bestaat, wordt uw naam uit het wachtwoordenbestand gebruikt.

Uit deze tekst begrijp ik dat ik een site moet uploaden, anders heb ik geen index.html en wordt mijn adres niet toegankelijk gemaakt..........????
Door wvdkuil
#54386
Normaal gesproken heeft u pas een eigen website die voor anderen toegankelijk is als u een index.html neerzet.
Dan zet zeelandnet de verwijzing naar uw site in een soort adresboek, de lijst van homepages.
Maar u zet zelf eerst een of meer pagina's op de webruimte.

Dus de txt file voor hwa als eerste, of een ander bestand als test.

En net zoals u die erop zet met het adres wat u gebruikt in uw ftp programma, kunt u diat bestand dan weer bekijken of eraf laten halen door HWA.
Het adres is (uit documentatie van Zeelandnet;
k wil een pagina maken maar wat is nu het adres?
Het adres van je pagina is hetzelfde als je primaire email adres.
Je logt ook in met de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord als je email.
Begint je (primaire) email adres bijvoorbeeld met: pietje dan wordt het adres van je site dan ook: http://people.zeelandnet.nl/pietje/

Als je dus een testbestand neerzet genaamd test.txt kun je dat bestand benaderen met;
http://people.zeelandnet.nl/pietje/test.txt

Succes, Wim
Door Jebo
#54683
Jebo schrijft:
tot zover gelukt.
Ik ga me aanmelden.........


Heb ik dus gedaan en vandaag stond hij op HWA.


(Station-Zeeland-Fluitershoek)
Door Jebo
#54686
Snarf2000 schrijft:
Je staat er op inderdaad.
Ook is je data gestopt omstreeks 18:30. :laugh:

Grt Frans


Zie ik nu ook:S

Waar kan dat dan weer aan liggen?
Als ik de file via internet bekijk loopt hij wel gewoon door.....
Door Snarf2000
#54687
Ah, waarschijnlijk is de tabel nog zo ruw qua tijdschaal, dat daardoor het lijkt dat er stilstand was.

Hou het maar op mijn fout :blush:

Grt Frans