Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Gebruikersavatar
Door osjohn
#71806
Hallo

Door de slechte ontvangs van de meteobridge Pro ( dus de rode uitvoering ) wil ik hem via de Davis Envoy
laten draaien.

Mijn vraag is, is dat mogelijk en wat zijn dan de instellingen ??

Bijvoorbaad hartelijk dank.

John, Boven-Leeuwen
Gebruikersavatar
Door T.J.
#71807
In station pagina, de Davis Envoy aanvinken, en IP adres van de Envoy invoeren.
Bijlagen
Screenshot_20200126_120409.jpg
Screenshot_20200126_120409.jpg (193.24 KiB) 4531 keer bekeken
#71836
Osjohn,

Mag ik vragen welke ontvangstproblemen je met de Meteobridge Pro hebt ondervonden?
Ik zit naar de Pro te kijken om daarmee meedere leaf/soil stations uit te kunnen lezen. Maar als die moeite heeft met het overbruggen van m'n tuin, waar de envoy geen problemen heeft, dan hoor ik dat graag.

Mvg,

Peter
Gebruikersavatar
Door osjohn
#71837
Hallo Peter

Mijn meteobridge Pro en een envoyIP met een envoyusb staan allemaal in een kamertje boven.
Al de envoy's ontvangen al vele jaren zonder problemen, zins kort heb ik een meteobridge ( rode ) gekocht
en draait goed op de ontvangst na.

Na een korte periode heb ik een antenne gekocht en waarna de ontvangst iets beter geworden is
Maar met b.v. regen hapert hij wel weer eens een uurtje.

Omdat ik een beetje op leeftijd kom met al de ongemakken wil ik ( als dat Kan ) een usbEnvoy aansluiten
op de meteobridge omdat de envoy een geweldige ontvangst heeft zodat ik niet zoveel uren in mijn weerstation
hoeft te steken.

Ik lag 2,5 weken in het ziekenhuis en die meteobridge was zeker 4 maal uit gevallen, dat is toch geen
betrouwbaarheid van dat apparaat.

Groeten John
#71839
Zo vaak uitvallen is inderdaad niet wat je wil. Ik neem dat je het optimaliseren van de instellingen van de Pro al hebt gedaan zoals aangeven op https://www.meteobridge.com/wiki/index.php/PRO_Tutorial .
Als dat allemaal niet heeft geholpen dan toch maar eens contact zoeken met de leverancier, zou k zeggen.

Het aansluiten van een usb-envoy via een van de USB poorten zou eenvoudig moeten zien volgens https://www.meteobridge.com/wiki/index. ... ct_Station . De bovenste optie aanklikken en "USB" als aansluiting selecteren.

Mvg, Peter
Gebruikersavatar
Door osjohn
#71869
Hallo
Ik heb een envoy via een usb kabel aangesloten zonder de instellingen van
de meteobridge te veranderen.

Nu draait de meteobridge al drie dagen zonder uitval, raar maar waar.
Mogelijk is dat de USB kabel als antenne werkt ??

Groeten John
Gebruikersavatar
Door T.J.
#71872
osjohn schreef: 10 feb 2020, 13:06 Hallo
Ik heb een envoy via een usb kabel aangesloten zonder de instellingen van
de meteobridge te veranderen.

Nu draait de meteobridge al drie dagen zonder uitval, raar maar waar.
Mogelijk is dat de USB kabel als antenne werkt ??

Groeten John
Dat denk ik niet, ik denk dat de meteobridge gewoon de data via USB van de envoy leest.

Dan zou ook de ontvangst goed moeten zijn met USB kabel uit de Envoy maar in de MB.

In ieder geval fijn dat het nu niet meer hapert.
#72031
John,
Ik zat nog wat in de Davis handleiding te spitten en werd herinnerd aan de mogelijkheid van de Davis console om data van de ISS door te zenden, zie https://www.davisinstruments.com/produc ... _06312.pdf , pagina 13.

Ik weet alleen niet hoe de Meteobridge Pro Red met zo'n schijnbare extra ISS omgaat. Wellicht dat je de oorspronkelijke ISS uit de stationslijst moet verwijderen.

Mvg, Peter
Gebruikersavatar
Door T.J.
#72033
Ik weet alleen niet hoe de Meteobridge Pro Red met zo'n schijnbare extra ISS omgaat. Wellicht dat je de oorspronkelijke ISS uit de stationslijst moet verwijderen.
Indien de retransmit voor het eerst ingeschakeld wordt zal deze de eerste vrije ID bezetten.
Het is mogelijk om met de pijltjestoetsen de ID te selecteren.

1. Press the + or - keys to turn the retransmit function on and off. The first available transmitter ID not used by the ISS or any optional sensor is automatically assigned. Data from the ISS is the only data that can be retransmitted by the console. When retransmit has already been enabled, pressing the < and > keys changes the Transmitter ID used for retransmit.

Make a note of the ID selected for retransmit. The console that receives the data from the console you have selected to retransmit should be configured to receive the transmitter ID you selected.

Alleen ISS retransmit is mogelijk inderdaad...