Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Gebruikersavatar
Door Luc
#125
Wie kan me vertellen/beschrijven hoe ik kan instellen dat het HWA upload bestand wordt verwerkt en geüpload naar de website?

Een oud deelnemer wil weer data gaan aanleveren, maar weet niet hoe hij dat kan instellen. Hoe gaat dit in zijn werk... ik heb geen WD en ook geen kennis ervaring hiermee.

Wie kan helpen?
Gebruikersavatar
Door overijse
#71737
WeerStationWoerden schreef: 02 jan 2020, 11:48 goede morgen
na een nieuwe install van weather display wil de file customtextout10.txt niet meer update
nu wilde ik te kijken in http://www.hetweeractueel.nl/handleidin ... er-display
maar deze pagina werkt niet meer
is er een ander url beschikbaar
Mvg Gert
Hoi Gert,

De handleidingspagina's zijn verloren gegaan na HWA 1.0 en zijn nog in opbouw in HWA 2.0. We hadden al een oproep gedaan of iemand per ongeluk hier een kopie van had, vooralsnog zonder resultaat.

Grtz
Kris
Door wsepe
#71754
WeerStationWoerden schreef: 02 jan 2020, 11:48 na een nieuwe install van weather display wil de file customtextout10.txt niet meer update
nu wilde ik te kijken in http://www.hetweeractueel.nl/handleidin ... er-display
maar deze pagina werkt niet meer
is er een ander url beschikbaar
Voor degenen die een handleiding willen. Ik heb een pdf hoe ik het gedaan heb. Echter deze is 500 kb, maar blijkbaar te groot om deze toe te voegen.
Gebruikersavatar
Door overijse
#71762
wsepe schreef: 05 jan 2020, 19:13
WeerStationWoerden schreef: 02 jan 2020, 11:48 na een nieuwe install van weather display wil de file customtextout10.txt niet meer update
nu wilde ik te kijken in http://www.hetweeractueel.nl/handleidin ... er-display
maar deze pagina werkt niet meer
is er een ander url beschikbaar
Voor degenen die een handleiding willen. Ik heb een pdf hoe ik het gedaan heb. Echter deze is 500 kb, maar blijkbaar te groot om deze toe te voegen.
Je kan het overmaken aan Luc[@]hetweeractueel.nl, zodanig dat die pagina ook terug online kan.

Grtz
Kris
Door Johnny2029
#71804
Wat nodig is is de bestand customtext10.txt, die moet in de map webifiles van wdisplay geplaatst worden.
Vervolg in weather-display => control panel => web files/web page => tab "custom web page setup" bij local file name: customtext10.txt ingeven en in remote file name: customtextout10.txt.
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (229.43 KiB) 9609 keer bekeken
De upload interval wordt in de volgende pagina bepaald.
12.jpg
12.jpg (174.5 KiB) 9609 keer bekeken
Mvg
Bijlagen
(2.85 KiB) 418 keer gedownload
Door Rudolphus
#71878
Hallo,

Ik heb nog even in mij wd software gekeken hoe ik dit heb opgelost. jou oplossing is ook goed, maar ik meen dat er een standaard oplossing was. zie hieronder
wanneer je in het menu item setup opent en dan naar log files gaat, welke je op "on" moet zetten.
haver wege het scherm staat de optie "custom log setting" > "produce a custom log file" .zet hier een vinkje voor.
stel de tijd in na gelang je de file wilt genereren. klik op ok
vergeet niet om de cumstomtext10.txt in de webfiles folder van wd te zetten. hier wordt nu ieder x tijd een customtextout10.txt aangemaakt.
deze kun je nu via een ftp oplossing naar een webserver upload.
#73574
Omdat toch regelmatig de vraag opkomt 'hoe maak ik een upload-file voor de HWA-server?' voor WD-gebruikers een herinneringsbericht naar deze thread:
de voorgaande 2 berichten geven redelijk helder een manier om WD voor die functie te activeren.

;-) Hoeven we nu alleen nog maar in de Meedoen/Handleidingen-sectie te verwerken ..........

22November2021:
wsepe heeft me ook de files genoemd in dit bericht weer doen toekomen (dank daarvoor!), dus er moet nu voldoende basis-materiaal zijn om een nieuwe WD-Handleiding te gaan maken.