Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#72254
Ik lees met mijn meteobridge pro, via USB, mijn Davis VP2 uit, deze gegevens worden vervolgens door HWA uitgelezen, en gepupliceerd op "mijn"pagina", dat werkt allemaal gewoon, echter in de file die aangemaakt wordt door de Meteobridge, staan achter de BarTrend alleen streepjes, waardoor deze natuurlijk dan ook niet weergegeven wordt op de HWA site, de rest van de data verschijnt dus wel gewoon. Ik gebruik de interne sensoren van de Meteobridge dus niet !

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Vergeet/moet ik nog iets aanpassen?

Ter info: Ik lees via dezelfde Meteobridge en het programma Weatherlink de gegens ook uit, dan zie ik de barometer trend wel...
De upload heb ik dus jaren met goed resultaat gedaan met Weatherlink, maar nu via de Meteobridge pro loop ik tegen dit probleempje aan.

Dank alvast voor het meendenken,

Groet, Robert, Waalwijk
#72257
De "originele" HWA-template zoals door de Meteobridge-website wordt geleverd bevat geen "barotrend" en levert alleen "---"
Die template-file is dus vermoedelijk ook door u gebruikt bij het instellen van uw meteobridge:
templates.meteobridge.com/hetweeractueel.template
Regel 65 staat er
Code: Selecteer alles
$barTrend = "---";
Hierbij een kopie van dat bestand met de naam hwa_template_en.txt waar die regel is vervangen door
Code: Selecteer alles
$barTrend = "[thb0press-delta1h=enbarotrend:--]";
en een bestand hwa_template_nl.txt waar die regel is vervangen door
Code: Selecteer alles
$barTrend = "[thb0press-delta1h=nlbarotrend:--]";
U copieert het bestand wat u wilt gaan gebruiken naar uw web-server .
En verandert in uw Meteobridge de oude link "templates.. . ./hetweeractueel.template" naar waar u het bestand hebt opgeslagen, bijvoorbeeld mijnwebsite.nl/hwa_template_nl.txt
Druk op "reload template".
Indien succesvol druk op "test" en controleer met een ftp programma of het bestand correct is opgeladen.

Succes, Wim
Bijlagen
(3.85 KiB) 216 keer gedownload
hwatotaal.png
hwatotaal.png (340.5 KiB) 3066 keer bekeken
Laatst gewijzigd door wvdkuil op 07 jun 2020, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#72268
Beste Wim, uiteindelijk is het gelukt, wat heb ik gedaan >

Ik gebruikte inderdaad de oude template, na het vervangen van deze met die van jouw, genereerde ik de juiste textfile, incl. Bartrend info, echter verscheen deze nog steeds niet op HWA.

Later zag ik dat in de templates die jij stuurde, een foutje stond, bij de Bartrend regel stonden meerdere " tekens en sluittekens, deze heb ik verwijderd, vervolgens weer reload template uitgevoerd, en nu ziet HWA de barometertrend wel.

*** deze regel heb ik dus veranderd : $barTrend = ""[thb0press-delta1h=nlbarotrend:--]";";

Dank voor de moeite, ik bem blij dat het werkt.

P.S. is het niet handig dat HWA voortaan deze file aanbiedt, i.p.v. de oude van Meteobridge?
Ik heb bij aanmelding namelijk het standaard stappenplan gevolgd.

In ieder geval nogmaals dank Wim.
#72270
pa3hio schreef: 07 jun 2020, 16:24 Beste Wim, uiteindelijk is het gelukt, wat heb ik gedaan >

Ik gebruikte inderdaad de oude template, na het vervangen van deze met die van jouw, genereerde ik de juiste textfile, incl. Bartrend info, echter verscheen deze nog steeds niet op HWA.

Later zag ik dat in de templates die jij stuurde, een foutje stond, bij de Bartrend regel stonden meerdere " tekens en sluittekens, deze heb ik verwijderd, vervolgens weer reload template uitgevoerd, en nu ziet HWA de barometertrend wel.

*** deze regel heb ik dus veranderd : $barTrend = ""[thb0press-delta1h=nlbarotrend:--]";";

Dank voor de moeite, ik bem blij dat het werkt.

P.S. is het niet handig dat HWA voortaan deze file aanbiedt, i.p.v. de oude van Meteobridge?
Ik heb bij aanmelding namelijk het standaard stappenplan gevolgd.

In ieder geval nogmaals dank Wim.
Sorry voor de slordige kopieer fout, ik heb de .zip in mijn vorige bericht ook aangepast.

Het oplaad-bestand van Meteobridge is inderdaad wat ouder. Dat wordt niet door HWA aangeleverd maar is jaren geleden op mijn verzoek door de Meteobridge auteur gemaakt en wordt bewaard op zijn server.

Het is inderdaad beter dat de beschrijving in https://www.hetweeractueel.nl/instructi ... teobridge/ eens wordt aangepast. En dan met een bijgewerkt template-bestand op de HWA server. Maar dat kan alleen Luc doen.
Daarom had ik al bij mijn bericht een plaatje met de stappen meegestuurd.

Mvg
Wim
#72272
pa3hio schreef: 07 jun 2020, 17:49 Wim, ik vrees dat ik nog een probleempje heb, in de file die gegenereerd wordt, blijft de trend op stabiel staan, terwijl de luchtdruk al een paar uur aan het oplopen is, zoals ik op de console zie, en zoals ik het in Weatherlink zie.
De rest van de data klopt wel. Zie ik nog iets over het hoofd?
Het gaat om de snelheid= de verandering, zie https://www.meteobridge.com/wiki/index.php/Templates
=> Converters
barotrend converts a delta measurement (selector delta) into a barometer trend analysis pattern (1 hPa is about 0.03 inHg):
-2: delta <= -2 hPa
-1: -2 hPa < delta <= -1 hPa
0: -1 hPa < delta < +1 hPa
+1: +1 hPa <= delta < +2 hPa
+2: +2 hPa <= delta

enbarotrend reports trend as strings FF, FS, ST, RS, RF
Er moet meer dan +1 HP per uur verandering zijn voordat er van "Stabiel" naar "Sijgend" wordt omgeschakeld.

Wim