Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Berry
#7212
Hallo,
sinds dit weekend heb ik de cresta mt 01 mistral.
maar hoe lang moet het systeem aanstaan voordat alle gegevens binnen zijn?
ik heb het ingesteld op mijn stad kortbij Maastricht.
ik krijg wel voor de huidige dag binnen en de juiste tijd maar niet de voorspelling voor de komende 3 dagen.
doe ik iets fout?
ik kan ook niet zien dat ik een regiocode in moet vullen.
please help
Door weerzoetermeer
#7213
Hoi Berry,

Je moet regiocode 42 instellen voor een groot gedeelte van Nederland. Heb je geen handleiding gekregen bij de weersvoorspeller? Want daar moet toch wel instaan hoe je die regiocode instelt. Het is wel belangrijk dat je de ontvangst test uitvoert zodat je zeker weet dat de locatie waar je de voorspeller neerzet ook iets ontvangt. Het duurt meestal 24 uur voordat de voorspelling compleet is. Maar als je geen ontvangst hebt gaat dat natuurlijk niet lukken. Dus zet hem voor de zekerheid een beetje bij het raam. Er moeten twee antenne symbooltjes in het venster staan voor de juiste ontvangst.

Gr.
Thierry van Wijland
Door Berry
#7214
ok dankje ik ga het proberen
heb alleen even snel gekeken of het werkte, hij is eigenlijk pas voor kerst.
maar als ik land en stad invul is dat niet voldoende?
ik moet regio 6 ingeven voor Maastricht geloof ik
Door Berry
#7248
heb gisteren door het boekje geworsteld, er staat niets over een regiocode in.
wel heb ik het land ingesteld en de plaats die voor mij het kortst bij ligt(maastricht).
vervolgens gewacht en ik krijg dan de tijd en de voorspelling van vandaag te zien.
echter geen voorspelling voor de komende dagen.
het meteo time teken staat ook niet bij de meerdaagse voorspelleing het staat alleen continue bij het tijd signaal en bij de binnen temperatuur.
de meerdaagse voorspelling knippert alleen maar wolkjes met regen en verder niks.
het systeem staat aan sinds gisteren middag +/- 14:00 uur

wie weet raad?
Bijlagen
Picture_3.jpg
Picture_3.jpg (20.91 KiB) 2386 keer bekeken
Door Berry
#7249
nog een foto misschien iets duidelijker
Bijlagen
Picture_1.jpg
Picture_1.jpg (20.65 KiB) 2386 keer bekeken
Door Berry
#7291
nu na 2 dagen aan staan heb ik alle data binnen op laatste nacht na
Door Weerstation Rijnmond
#7412
Het is idd wat Thierry zegt na 24 uur maar kan ook gerust 48 uur zijn, de data ontvangst er van gaat na het (opnieuw) opstarten niet zo snel.


Mvg,

Olivier