Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Oxize
#7866
Is het mogelijk dat mijn regenmeter (WMR200) in decimalen kan rekenen? Zag vanochtend dat hij in hele mm's weergeeft.

Volgens mij zag ik laatst een ander weerstation met een WMR-200 die wel in decimalen rekende.

Zo, ja waar stel ik dit in WD?
Door jansmit
#7868
Oxize schrijft:
Is het mogelijk dat mijn regenmeter (WMR200) in decimalen kan rekenen? Zag vanochtend dat hij in hele mm's weergeeft.

Volgens mij zag ik laatst een ander weerstation met een WMR-200 die wel in decimalen rekende.

Zo, ja waar stel ik dit in WD?

Control panel->Universial setup->Rainfall en dan 0.1 mm aanvinken

met vriendelijke groet,
Jan Smit
Door Oxize
#7876
Oke, even gekeken. Maar daar stond ie al op. Krijg jij wel waarden in decimalen Jan?

Op de site van Oregon staat dat de regenmeter van Oregon een resolutie heeft van 1.0mm.
Door jansmit
#7877
Oxize schrijft:
Oke, even gekeken. Maar daar stond ie al op. Krijg jij wel waarden in decimalen Jan?

Op de site van Oregon staat dat de regenmeter van Oregon een resolutie heeft van 1.0mm.


Ik krijg hem wel maar er moet nog ergens een instelling staan in WD
units and other settings->precizion en dan 1.0 mm aanvinken
Door wthus
#7881
De WMR200 (net als eerdere versies) meet niet in decimalen maar per 1,0 millimeter. Software matig kun je dat niet aanpassen gezien 1 keer kiepen van het klapmechanisme staat voor 1 millimeter.

Je kunt er een trechter op zetten om hem in decimalen te laten meten. Hiervoor moet je wel aan het rekenen slaan voordat je overgaat tot kopen van een juiste trechter. Ben helaas de info hierover verloren.
Door jansmit
#7882
wthus schrijft:
De WMR200 (net als eerdere versies) meet niet in decimalen maar per 1,0 millimeter. Software matig kun je dat niet aanpassen gezien 1 keer kiepen van het klapmechanisme staat voor 1 millimeter.

Je kunt er een trechter op zetten om hem in decimalen te laten meten. Hiervoor moet je wel aan het rekenen slaan voordat je overgaat tot kopen van een juiste trechter. Ben helaas de info hierover verloren.


Bedoel je deze http://www.realweatherstation.com/rgcalc/

met vriendelijke groet,
Jan Smit
Door wthus
#7974
jansmit schrijft:
wthus schrijft:
De WMR200 (net als eerdere versies) meet niet in decimalen maar per 1,0 millimeter. Software matig kun je dat niet aanpassen gezien 1 keer kiepen van het klapmechanisme staat voor 1 millimeter.

Je kunt er een trechter op zetten om hem in decimalen te laten meten. Hiervoor moet je wel aan het rekenen slaan voordat je overgaat tot kopen van een juiste trechter. Ben helaas de info hierover verloren.


Bedoel je deze http://www.realweatherstation.com/rgcalc/

met vriendelijke groet,
Jan Smit


Nee, een hele andere. Heb nog eens gezocht, maar kan het niet meer terug vinden helaas!