Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Weer Boxmeer
#9404
Goede morgen

Op google intypen
latitude+plaatsnaam


Groet Weer Boxmeer
#14643
Ik heb gisteren de TFA Nexus binnen gekregen, mijn eerste weerstation. Gisteravond druk bezig geweest met het instellen. Nu krijg ik een rare waarde door qua luchtdruk. Na het aanzetten van de Nexus moest ik een altitude ingeven, wonende in Apeldoorn heb ik deze via de website AHN ingesteld op 6,3. Daarnaast heb ik gekozen voor hPa/mBar.

Mijn huidige luchtdruk local is: 1002.5 en de luchdruk op zeeniveau is 1010. Als ik kijk naar het local niveau zie ik bij de andere weerstations in de buurt allemaal een waarde rond de 1008.

Nu ben ik vorig jaar in op deze plek gaan wonen in een nieuwbouw huis. bij de AHN kennen ze de postcode nog niet en is de plek waarop ons huis staat nog weiland. Het kan dus zijn dat ons huis iets hoger ligt, maar maakt dit zoveel verschil?

Kan iemand mij in 'Jip en Janneke' taal uitleggen hoe ik mijn weerstation goed ingesteld krijg?

Alvast Bedankt
#14646
Ik ben er wel achter dat je de TFA Nexus het beste in kan stellen op de luchtdruk op zeeniveau aan de hand van een (als het kan) officieel meetstation van het KNMI. Als je dan naar local kijkt klopt er niet veel van, maar ik maak me daar niet druk om. Als de druk die je uiteindelijk op de display ziet en aan de weersoftware wordt doorgegeven maar de juiste is.

Succes!

Gr,
Door weerzoetermeer
#14648
weermaarssen schrijft:
Sommige mensen hebben hun luchtdrukmeter op het dak geplaatst of op een dakkapel hier moet je dan wel rekening mee houden met de hoogte wordt dan groter

Groet Louis


Luchtdrukmeting vind over het algemeen plaats in het display.

Gr.
Thierry
#14652
ik heb mijn luchtdruk gecoorigeerd aan de hand van de hoogtemeters.
zit zelf op +3 nap en het station staat nu op +48 voor een correcte weergave van de luchtdruk. komt uiteindelijk op hetzelfde neer als het doorgegeven resultaat maar klopt.

groet rob