Discussie forum met vragen over La Crosse weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Meteo Simpelveld
#3333
Goedemiddag,

Ik ben het hier niet eens over, in mijn ogen is dit een zeer slecht station waarbij de windsnelheid, neerslagmeting niet goed werken en ebij de temperatuur een behoorlijke afwijking was.
Jammer van het neergetelde geld.

Groet Bert
Door Eckie76
#3334
Meteo Simpelveld schrijft:
Goedemiddag,

Ik ben het hier niet eens over, in mijn ogen is dit een zeer slecht station waarbij de windsnelheid, neerslagmeting niet goed werken en ebij de temperatuur een behoorlijke afwijking was.
Jammer van het neergetelde geld.

Groet Bert


Die afwijking betreffende de temperatuur, hoe heb je die geconstateerd?
Waarmee heb je deze vergeleken?
Door Meteo Simpelveld
#3335
Ik heb deze op twee manieren vergeleken.
Nadat ik begon te twijfelen heb ik een analoge geijkte thermometer gekocht en deze op dezelfde plaats en ook in dezelfde weerhut geplaatst.
Het tweede vergelijk heb ik gemaakt met de toen nieuw gekochte Vantage.


Groet Bert
Door Christian
#3634
Hier heb ik verder nog geen problemen mee gehad, t.o.v. andere weeramateurs in mijn omgeving komen de temperaturen overeen, ja, het is logisch dat er enkele decimalen afwijken van andere amateurs, maar zoals al eerder gezegd vind ik de WS-2350 een prima station.

Bert, heb je de 2350 of de 2300 gehad? Ik heb de 2350 maar het zal goed kunnen dat de 2300 slecht is. Ik hoor het nog wel.

Groet,
Christian
Door Meteo Simpelveld
#3637
Christian schrijft:
Hier heb ik verder nog geen problemen mee gehad, t.o.v. andere weeramateurs in mijn omgeving komen de temperaturen overeen, ja, het is logisch dat er enkele decimalen afwijken van andere amateurs, maar zoals al eerder gezegd vind ik de WS-2350 een prima station.

Bert, heb je de 2350 of de 2300 gehad? Ik heb de 2350 maar het zal goed kunnen dat de 2300 slecht is. Ik hoor het nog wel.

Groet,
Christian

oedemiddag Christian,

Ik heb een WS 2300 gehad, deze is na 4 maal repareren omgeruild, de omgeruilde gaf oo na een wee weer de nodige problemen toen heb k bij betaald voor een 2350 en deze was ook in mijn ogen onder de maat.

Bert