Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door maartenj
#3117
Het enigste probleem dat ik heb is dat de gegevens van de wind wegvallen als deze op de computer is aangesloten. Weet iemand hiervoor een oplossing hoe ik zonder steeds de kabel uit te trekken toch wind gegevens kan ontvangen? Ik heb geen problemen als deze niet is aangesloten maar aangezien ik bij weeractueel ben moet deze aangesloten blijven?
Door wslangerak
#3119
Hoi Maarten,
Je bedoelt waarschijnlijk de USB-kabel. Als je die verbinding naar de PC losmaakt werkt alles goed waarschijnlijk. Je zou kunnen proberen de basisunit een iets andere plaats te geven, soms wil iets draaien al helpen. En in ieder geval een USB-kabel met filter gebruiken, da's zo'n knobbel waar de draad doorheen gelust is. Dat filter zorgt ervoor dat de kabel - ik zeg 't maar simpel - "ontstoord" wordt.
PC op een randaarde stopkontakt?
Door jorissynaeve
#3122
Zo'n USB kabel-filter, heb je daar een voorbeeld van? Is iets wat ik niet ken..
En zijn er mensen die dit gebruiken bij de TFA-Nexus en waarbij nu alle problemen opgelost zijn?
Ik heb over die methode immers nog niets gelezen.
Door wslangerak
#3126
Joris, ik wil niet beweren dat daarmee de problemen zijn opgelost. Maar het is één van de dingen die je kunt proberen als je troubles hebt met de communicatie tussen de diverse zenders en de console. Ik heb regelmatig problemen gehad met de temp/hum unit die de verbinding kwijtraakte. Bij mij hielp die ferrietkern niet maar was het uiteindelijk te verhelpen door de console 90 graden te draaien.
Er zijn mensen die de ontvangst-antenne van de console naar buiten de kast hebben gehaald en hebben verlengd. Dit schijnt een hele goeie oplossing te zijn, maar dat gaat mij nog ff te ver....
Misschien kunnen we op dit forum dat verhaal een keer plaatsen voor de liefhebbers.
Door jorissynaeve
#3127
Ok, das een goed antwoord. Blijkbaar helpt het toch niet zo goed..
Inderdaad zou het interessant zijn om eens een beschrijving te vinden voor het verlengen van de ontvangst-antenne..
Door Luc
#3128
Hou er rekening mee dat een zender uitzend in de richting die haaks staat op de lengte van de antenne.

Dus als dit de antenne is, dan is de pijl de zendrichting. Vaak zie je dat de punt van de antenne wordt gericht naar de andere zender/ontvanger. In die richting zend een antenne niet.

|
| -->
|
|
Door jorissynaeve
#3346
Ik heb zo de indruk dat als ik gedurende een tijd inactief ben op de pc, dat dan de verbindingen gewilliger willen uitvallen.
Zo zit ik bijvoorbeeld zonder problemen een hele middag voor de pc en als ik na een half uur terug kom van eten bv is de verbinding wel.
Het is niet de eerste keer dat ik dit opmerk.